تکمیل ۱۴ پروژه نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان در لرستان

وی اظهار کرد: از ۴۶ پروژه نیمه‌تمام استان ۱۴ مورد افتتاح می‌شود اما به بهره‌برداری رساندن ۳۲ طرح باقی مانده نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به همت بالای دولت سعی شده جز در مواقع ضروری و تاکید دستگاه‌های تخصصی، کلنگ‌زنی نداشته باشیم.

زیویار خاطرنشان کرد: علاوه بر تزریق حدود ۵۰ میلیارد تومان از محل دانشگاه علوم پزشکی و اعتبارات عمرانی استان به بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی خرم‌آباد ۲۷۰ میلیارد تومان نیز برای فاز اول اختصاص داده‌ایم.

استاندار لرستان با اشاره به بازدیدهای امروز از بیمارستان شهید رحیمی و بیمارستان در حال ساخت نیایش خرم‌آباد، با بیان اینکه احداث این پروژه می‌تواند تحول اساسی در استان ایجاد کند، عنوان کرد: علاوه‌بر کارهای سخت‌افزاری در حوزه‌های نرم‌افزاری، تجهیزات و سرمایه انسانی به ویژه نیروهای تخصصی، به حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیاز داریم.

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از تکمیل ۱۴ پروژه نیمه تمام در استان خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین برای احداث بیمارستان کوهدشت و دورود هم مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

زیویار اضافه کرد: لرستان از حیث گیاهان دارویی و صنعت دارو برای کشور دارای ظرفیت بالایی است که نیاز به حمایت و سرمایه‌گذاری دارد.

فرهاد زیویار در جلسه بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، تجهیزات و امکانات و نیروهای انسانی که با حضور وزیر بهداشت درمان برگزار شد با بیان اینکه لرستان دارای جمعیت حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر است، اظهار کرد: این استان دارای پروژه‌ها و طرح‌های ناموفق و غیر فعالی با حدود ده‌ها هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و جهادی در دولت سیزدهم آنها را به نتیجه لازم برسانیم.

استاندار لرستان به سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و با بیان اینکه حدود ۱۸۰ مصوبه تاکنون اجرایی شده است، افزود: در این سفر با حمایت دولت حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت، درمان درنظر گرفته شده که طی زمان‌بندی ۲ الی ۳ ساله هزار تخت به بیمارستان‌های استان اضافه خواهد شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد برای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و پزشکی و ظرفیت‌های موجود در بیمارستان‌های لرستان، لازم است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401052720073/%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84-%DB%B1%DB%B4-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

زیویار با اشاره به موضوع واکسیناسیون کرونا در لرستان نیز خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه استان در رنگ‌بندی ویروس کرونا شرایط نامناسبی داشت اما آمار فوتی‌ها در مقایسه با دیگر نقاط کشور وضعیت بهتری داشته‌ است.