از بازار اقلام اساسی خوزستان چه خبر؟

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص قیمت کالاهای اساسی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت کالاها تابع عرضه و تقاضا است و افزایش عرضه سبب کاهش قیمت اقلام اساسی می‌شود. همچنین بعد از آزادسازی یارانه‌ها، سرانه های مصرف مقداری نظام‌مندتر شده است و ممکن است کاهش توان خرید مردم نیز بر قیمت ها تاثیر گذاشته باشد اما به هر حال عرضه مناسب‌تر شده است و نهاده‌ها مناسب‌تر در اختیار تولید کننده قرار می‌گیرند.

علی رحم کریمی در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار کالاهای اساسی خوزستان اظهار کرد: گوشت قرمز قیمت مصوب ندارد اما نوسانات قیمت آن بالا نبوده است و در حال حاضر قیمت آن در بازار ثابت است. قیمت برنج، شکر و بقیه اقلام اساسی کاهشی بوده است و پایین‌تر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شوند.

ایسنا/خوزستان معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و به اندازه نیاز در بازار وجود دارد، گفت: در این زمینه اگر کسی کالاها را بالاتر از قیمت مصوب عرضه کند به شدت با آن برخورد خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه علت کاهش قیمت برنج خارجی آزادشدن واردات برنج است، عنوان کرد: در حال حاضر در فصل تولید برنج هستیم و برنج شمال در حال تولید و عرضه به بازار است و طبیعتا در فصل تولید، قیمت برنج داخلی کاهشی است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401052416958/%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%D8%AE%D8%A8%D8%B1وی با اشاره به قیمت دیگر اقلام اساسی افزود: قیمت شکر بسته‌بندی یک کیلویی ۲۳ هزار تومان و شکر فله‌ای کیلویی ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان است. قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۵۹ هزار تومان است اما در بازار پایین‌تر از قیمت مصوب و با قیمت ۵۰ تا ۵۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و به اندازه نیاز در بازار وجود دارد، گفت: در این زمینه اگر کسی کالاها را بالاتر از قیمت مصوب عرضه کند به شدت با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: تخم مرغ مدتی افزایش قیمت داشت اما در حال حاضر قیمت آن ثابت و طبق قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود و روغن نیز ۵ تا ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است .