سهم ۶درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش معدن ناچیز است/ بسترسازی ایمیدرو برای توسعه معادن کوچک

جعفری اضافه کرد: امروز ۱۱ هزار معدن در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از آنها معادن کوچک‌مقیاس هستند، اما شاید بتوان با تامین تجهیزات مناسب و متناسب این ذخایر را اقتصادی کرد.

در این راستا ایمینو با همکاری کارن کراد، رویداد دموماین را با هدف معرفی و بومی‌سازی پیشرفت‌ها و دستاوردهای بخش معدن و صنایع معدنی، بسترسازی برای ایجاد کسب و کارهای مبتنی برفناوری‌های نوین در بخش معدن و صنایع معدنی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تیم‌ها و استارتاپ‌ها، شناسایی استارتاپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاری جسورانه با مشارکت سایر سرمایه‌گذاران برگزار کرد تا شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در عرصه ساخت ماشین آلات و صنایع معدنی شناسایی شوند.

شرکت‌کنندگان رویداد جذب سرمایه دموماین، مدیران و کارشناسان بخش معدن و صنایع معدنی، استارتاپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه‌پذیری که دارای MVP، سرمایه‌گذاران جسور (خطرپذیر)، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های جسورانه بورسی، سرمایه‌گذاران شرکتی، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری جسورانه، نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر بازیگران هستند.

به گزارش ایرنا، در خاتمه این مراسم توافق‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری در زنجیره صنعت فولاد با اولویت طرح‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی بین شرکت فولاد ایران، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی ایران امضا و مبادله شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84872379/%D8%B3%D9%87%D9%85-%DB%B6%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%A7%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C

وی بیان داشت: باید با توسعه ارتباطات، شبکه سازی، شناسایی و معرفی افراد و شرکت‌های دانش‌بنیان به بسترسازی بپردازیم تا خروجی آن توسعه اقتصادی کشور باشد.

وی اظهارداشت: حُسن معادن کوچک، وجود آنها در مناطق محروم است که با راه‌اندازی آنها می‌توان به اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از این مناطق اقدام کرد و این بسترسازی بر عهده ایمیدرو است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه‌داد: در حوزه اکتشافات به دلیل ریسک بالای کار، شرایط با دو حوزه دیگر یعنی استخراج و فرآوری متفاوت است.

وی بیان‌داشت: ایمیدرو وظیفه بسترسازی را از طریق تامین مالی و ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، با مشارکت طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) و کارگزاری “کارن کراد” (کارگزاری رسمی دارای مجوز از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری) رویداد “دموماین” با محوریت جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات معدنی و صنایع معدن با حضور هشت شرکت دانش بنیان فعال در این عرصه برگزار شد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: ایمیدرو به‌دنبال اشتغالزایی، توسعه معادن و استفاده بهینه از ذخایر و نیروی انسانی است که یک راه تحقق این مهم از طریق رویدادهای اینچنینی است.

وی گفت: در موضوع ماشین‌آلات معدنی، مباحث قیمتی و استخراج بهینه، در کنار مسائل فنی و ایمنی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «وجیه‌الله جعفری» امروز در رویداد توسعه زیست‌بوم نوآوری «دموماین» افزود: در بخش معدن به‌خصوص در قسمت اکتشافات با مشکلات متعددی مواجه ایم که یکی از آنها نبود دانش فنی کافی است.

با توجه به اینکه در سال های اخیر معدن‌کاری خردمقیاس باعث شده اغلب معادن کشور توان تجهیز معادن با ماشین‌آلات پیشرفته را نداشته باشند و با از دست دادن صرفه‌های ناشی از مقیاس، قادر به رقابت با رقبای خارجی نباشند، اهمیت استفاده از طرح های نوآورانه و فناورانه چندین برابر شده است.