شهرستان عسل کجاست؟ – ایسنا

وی افزود: همه مراحل پرورش زنبور عسل، تولید زنبور، اصلاح نژاد و تولیدات حاشیه‌ای در این شهرستان و در روستای کفراج انجام می‌شود.

فرماندار دلفان با اشاره به یکی از بیانات امام راحل  مبنی بر اینکه  عشایر ذخایر انقلاب هستند، عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که مردم روستای کفراج تعبیر عینی و عملی از تعبیر امام راحل در مورد عشایر را به منصه ظهور گذاشتند و بدون کمترین چشم داشتی و توقعی از مسئولان خودجوش بزرگترین کلونی عسل را در این راستا تشکیل داده‌اند.

وی بیان کرد: اشتغال جوانان روستای کفراج به پرورش زنبورعسل  تعبیر و تفسیر از نامگذاری شعارسال توسط مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر مبنی بر اشتغالزایی  و تولید است.

ایسنا/لرستان فرماندار دلفان می‌گوید: شهرستان می‌تواند به بزرگترین صادرکننده زنبور عسل در کشور تبدیل شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401061008437/%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%DA%A9%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D8%AA

قهرمانی گفت: مردم روستای کفراج با تولید سالانه ۷۵۰ تن عسل و اشتغالزایی که در روستا ایجاد کرده‌اند ثابت کردند سربازان واقعی انقلاب و گوش به فرمان ولایت هستند.

این مسئول اضافه کرد: دلفان به دلیل تولید با کیفیت‌ترین و بیشترین میانگین تولید عسل در استان و همچنین برخورد شیرین‌تر از عسل مردم این منطقه به شهرستان عسل معروف است.

وی تصریح کرد: در دلفان ۴۴ روستای شناسنامه‌دار وجود دارد که در صورت حمایت مسئولان این ظرفیت را دارند که در تولید عسل به ۴۴ روستای کفراج تبدیل و دلفان به عنوان بزرگترین صادرکننده عسل دنیا معرفی شود.

اصغر قهرمانی در جشنواره تخصصی زنبور عسل که در شهرستان دلفان برگزار شد، اظهار کرد: روستای کفراج در شهرستان دلفان بزرگترین کلونی تولید عسل کشور را به خود اختصاص داده است.