دیّر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار به قطر است

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: بندر دیّر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار کشور به قطر است.

وی با اشاره به اینکه بندر دیر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار کشور به قطر است، ادامه داد: در سفر تجار قطری به ایران نیز نگاهی ویژه به بندر دیر داشتند که این موضوع اهمیت این بندر را دوچندان کرده است.

محمدی‌زاده افزود: امید است در زیرساخت‌های های بندر برای صادرات به قطر ، بحرین و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس توسعه موردنیاز محقق شود.

به‌گفته شکیبی نسب ، در هفته دولت همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه با ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی افزود: پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت شامل بهره‌برداری از گیت موقت ورودی و خروجی مجتمع بندری نگین، اتمام تعمیرات اساسی باشگاه بدن سازی خلیج فارس بندر، اتمام تعمیرات اساسی مخزن هوایی ۱۰۰ مترکعبی و اتمام تعمیرات اساسی میهمان‌سرای صدف اعتبار است.

احمد محمدی زاده روز یکشنبه در مراسم عملیات اجرایی ۲ پروژه بندری در بندر دیر شامل احداث ۴ پست اسکله رمپ و پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر گفت: این شهرستان در کنار همه ظرفیت‌های خود در حوزه شیلات، تجارت و بازرگانی ظرفیت‌های جدیدی پیدا کرده است که باید نگاه ویژه به آن شود.

شکیبی نسب، در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: همزمان با هفته دولت افتتاح و عملیات اجرایی ۱۲ پروژه با اعتبار  سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان آغاز شده است که مجموع این پروژه‌ها برای ۷۵۹ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401060604872/%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

محمد شکیبی نسب نیز در این مراسم اظهار کرد: چهار پست اسکله رمپ بندر دیر به طول ۱۲۹ متر و با یکهزار میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های یاد شده شامل آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر، لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با حجم ۳۳۰ هزار مترمکعب، احداث چهار پست اسکله رمپ و احداث پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر عمده هدف اصلی اجرای این پروژه ها تسهیل در امر صادرات و واردات  بندر دیر و بویژه صادرات به کشور قطر دانست.

احمد محمدی زاده با اشاره به لزوم استفاده از باید از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه‌داران دیری برای جهش اقتصادی و تولید و اشتغال افزود: بندر دیر نزدیک‌ترین بندر ایران برای مبادلات تجاری بین ایران و قطر است که زیرساخت‌های آن باید به خوبی توسعه یابد.

وی عنوان کرد: ظرفیت جدید بندر دیر در سواحل این بندر تا بردخون رقم خواهد خورد تا واحدهای پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در این محدوده احداث و راه‌اندازی شود.

شکیبی نسب، اظهار کرد: بهره‌برداری از قایق طناب‌گیر همیار ۳ و اتمام تعمیرات ساختمان ناوتکس از دیگر پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت است.

وی گفت: پایانه بندری و محوطه ‌سازی بندر دیر نیز به مساحت ۳هکتار و با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث می‌شود.