بازارهای خارجی را به راحتی واگذار نکنیم/ روسیه فرصتی برای قطعهسازان ایرانی
وی یادآور شد: امروز سه سازمان توسعه تجارت، توسعه صادرات و صنایع کوچک به ارائه مشوقهایی برای حضور شرکتها در نمایشگاهها میپردازند، اما هیچوقت یک مدیریت واحد برای صادرات را شاهد نبودیم.
وی خاطرنشانکرد: این شرکت در زمینه بازار افترمارکت و خدمات پس از فروش در پاکستان، افغانستان و همچنین یکی از خودروسازان مطرح انگلیسی که به تولید خودروهای اسپورت میپردازد، فعال است و حتی تا یک سال تحریمهای خزانهداری آمریکا نیز نتوانست مانع صادرات آن به انگلستان شود.
همچنین برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه سازی ۲ کشور، امضای تفاهم نامه انجمن های قطعه سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعهسازی روس و تشکیل جلسات B۲B با شرکتها و صنعتگران روسیه از برنامههای جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در محل نمایشگاه های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.
وی یادآور شد: در سالهای گذشته، صنعت خودروسازی کشورمان نتوانسته آنطور که باید خود را با فناوری روز جهان منطبق کند و حتی شاهد تغییرات پی در پی مدیران عامل شرکتهای خودروسازی بودیم و این عدم ثبات در تصمیمگیریها منجر به اتلاف سرمایهها خواهد شد.
وی، چین و ترکیه را رقیب اصلی ایرانیها در بازار روسیه برشمرد که باید با ارائه خدمات مناسب به مشتریان و همچنین قیمتدهی مناسب، بتوانند به فتح این بازار بپردازند.
ایران تنها کشوری است که بالاترین متراژ غرفه های متمرکز یک کشور را در نمایشگاه روسیه با بیش از ۹۰۰مترمربع غرفه نمایشگاهی در سالنی به مساحت یکهزار و ۷۰۰ متر مربع در اختیار دارد که در طول تاریخ نمایشگاه های برونمرزی بینظیر است.
«سید حسین بحرینیان» صنعتگر قطعه ساز و سازنده سیستمهای ترمز خودرو در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه «اتومبیلیتی» روسیه اظهار داشت: سابقه همکاری شرکتهای ایرانی با روسها به همکاری با شرکت «آواز» (UAZ) این کشور برمیگردد که پس از تحریم روسیه توسط غرب، بار دیگر به سراغ شرکتهای ایرانی آمدهاند.
بحرینیان ادامهداد: این مساله و سایر مسائل سبب شده تا بازارهایی که بهزحمت در آنها رسوخ کردیم، به راحتی در اختیار کشورهایی همچون ترکیه قرار بگیرد.
وی که شرکت متبوعش در زمینه تولید کیت کامل ترمز از سیلندر جلو تا طبق عقب ، شیلنگها، بوستر و مجموعههای سیستم ترمز فعال است، افزود: با توجه به قطع ارتباط روسیه با غرب، اکنون صادرات به این کشور در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام صنفی ابراز امیدواریکرد: در زمینه اقتصادی شاهد تصمیمسازیهای مناسب باشیم تا همچنانکه در زمینه خودروسازی در عراق و سوریه به درستی سرمایهگذاری کردیم، اما منتج به نتایج خوبی نیز شود.
بحرینیان گفت: این شرکت با توجه به در اختیار داشتن دانش طراحی و مهندسی که حاصل استفاده از تکنولوژی آلمانیهاست، شرکتی فعال در عرصه داخلی و بینالمللی است.
بحرینیان تاکید کرد: موفقیت در بازارهای صادراتی نیازمند صبر زیاد، نا امید نشدن و تمرکز بر بازار است.