مرکز آمار، ۲۶۰۰ خانوار عشایری خراسان شمالی را تأیید نکرد

وی افزود: ۱۷۰۰ خانوار از این تعداد صرفا متعلق به خانوار عشایری شهرستان شیروان هستند.

روشن ضمیر به پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال نیز اشاره و اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۸ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد که ۱۴۰۰ خانوار عشایری از آن بهره مند می شود.

وی گفت: این جشنواره در منطقه عشایری قلیچ قامیش در شهرستان مانه و سملقان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

روشن ضمیر ادامه داد: طی مرحله نخست پیمایش صورت گرفته، ۴ هزار و ۸۶۲ خانوار نیز به عنوان خانوار عشایری این استان تایید شده اند.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری جشنواره بزرگ عشایری خبر داد و بیان کرد: این جشنواره در تاریخ ۲۰ بهمن ماه برگزار می شود و در آن تولیدات عشایری به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401110906547/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%DB%B2%DB%B6%DB%B0%DB%B0-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A3%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی با اشاره به اینکه این اداره کل ۱۳ تانکر برای آبرسانی سیار دارد، افزود: از این تعداد ۴ دستگاه باید تعویض شود و ۴ دستگاه نیز همیشه در حال تعمیر بوده و در واقع با یک سوم ظرفیت در حال خدمات رسانی هستیم.

روشن ضمیر در نشست خبری که ۹ دی ماه در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۳۸۲ خانوار عشایری، خود اظهاری خود را در سامانه آمار ثبت کرده اند، اظهار کرد: طی مرحله نخست پیمایش صورت گرفته، ۲۶۰۰ خانوار عشایری این استان به عنوان خانوار عشایری ثبت نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز آمار باید دلایل خود را در ارتباط با عدم تایید این خانوارها اعلام کند، تاکید کرد: از نظر ما ۹۵ درصد از ۷ هزار و ۳۸۲ خانوار، خانوار عشایری هستند.

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: ۲۶۰۰ خانوار عشایری خراسان شمالی از سوی مرکز آمار به عنوان خانوار عشایری تایید نشده اند.

به گفته وی تاکنون ۱۳ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حوزه عشایری اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بیشتر این پروژه ها مربوط به طرح های آبرسانی و لایروبی قنوات است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عشایر خراسان شمالی نیمه کوچ رو هستند، گفت: برخی از این خانوار در بعضی از روستاها دارای کنتورهایی همچون کنتور آب و یا برق هستند که این یکی از دلایل عدم تایید آن ها به عنوان خانوار عشایری بوده است.

افتتاح ۸ پروژه در دهه فجر امسال

وی به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی در ارتباط با این اداره کل نیز گفت: طی این سفر ۲۱۵ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۰۸ میلیارد تومان از این میزان برای پروژه های آبرسانی سیار، مرمت و تیغ زنی ایل راه ها بوده است.