ایران جزء پنج قدرت دنیا در فناوری توربین‌های گازی

کشور امسال در زمینه تولید فولاد در دنیا رکورد زد

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401100904938/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%B2%D8%A1-%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8Cکردی افزود: امسال با افزایش تولید برق در بخش صنعت کشور ما در زمینه تولید فولاد در دنیا رکورد زد و همه ما اطلاع داریم که این صنعت به خاطر ارزآوری در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: موفقیتی که امسال در تولید برق در بخش صنعت داشتیم می‌تواند برای سایر بخش‌ها الگو باشد چراکه ظرفیت‌های اقتصادی، فنی و نیروی انسانی در کشور چنین قابلیتی را دارند.

کردی تصریح کرد: گستردگی خدمات در صنعت برق کشور و درصد مشمول مشترکانی که از خدمات برق بهره‌ می‌برند و رشد و توسعه صنعتی که در این حوزه اتفاق افتاده، از پیشرفت‌های قابل توجه در کشور است.

مدیرعامل شرکت توانیر کشور ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید برق در کشور به ۹۰ هزار مگاوات رسیده این در حالیست که ظرفیت تولید برق قبل از انقلاب ۷۰۰۰ مگاوات بود و یک این دستاورد بزرگ است و البته مصرف برق ما در کشور نسبت به قبل از انقلاب ۲۱ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر کشور در ادامه بیان کرد: اجرای برنامه ۱۰۰ اقدام وزارت نیرو با محوریت مدیریت مصرف، افزایش ظرفیت نیروگاهی و تکمیل تعمیرات واحدهای تولید برق سبب شد برق خانگی به طور کامل تامین شود و در بخش صنعت و کشاورزی نیز شاهد افزایش تولید نسبت به سال گذشته باشیم.

آرش کردی جمعه ۹ دی در جلسه شورای اداری مدیریت توزیع برق شهرستان نهاوند که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما در بحث فناوری توربین‌های گازی جزء پنج قدرت دنیا قرار دارد و کشورهای صنعتی مثل روسیه متقاضی دریافت خدمات توربین‌های گازی ما هستند و ما در منطقه هیچ رقیبی نداریم.

وی یادآور شد: خوشبختانه در زمینه بهره‌برداری، تعمیرات و ساخت تجهیزات نیروگاهی صنعت برق خودکفا شده‌ایم و همچنین در بخش دانش فنی متکی به نیروهای داخلی هستیم که با توجه به‌ اینکه صنعت برق در بروز و ظهور توسعه نقش ویژه‌ای دارد، این پیشرفت بسیار مهم است.

کردی خاطرنشان کرد: به خاطر نصب کنتورهای هوشمند برق بیش از ۴۵ درصد کل بار کشور را به صورت لحظه‌ای در تهران رصد می‌کنیم و سالیانه ۳۵۰ میلیارد کیلو وات برق تولید و به دست مشتریان می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه اگر دشمنی‌ها و تحریم‌ها علیه کشور ما وجود نداشت، می‌توانستیم به سایر کشورهای دنیا خدمات فنی و مهندسی برق ارائه دهیم، افزود: رشد صنعت برق و سیر تحولی این صنعت در کشور باعث افتخار است و همه اینها به خاطر مجموعه نظام و تحولی بوده که در کشور اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: تابستان سال جاری در شرایطی سپری شد که هیچ‌گونه قطعی برق در بخش خانگی اتفاق نیفتاد و تامین برق متناسب با نیاز بخش صنعت و کشاورزی زمینه رشد تولید در این دو بخش را فراهم کرد و پاداشی که برای مشترکان کم مصرف خانگی درنظر گرفتیم حدود سه تا چهار درصد مصرف برق خانگی در کشور را نسبت به سال گذشته کاهش داد.

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت توانیر کشور گفت: کشور ایران در بحث فناوری توربین‌های گازی جزء پنج قدرت دنیا قرار گرفته است و در منطقه هیچ رقیبی ندارد.

مدیرعامل شرکت توانیر کشور در پایان تاکید کرد: با وجود همه مشکلاتی که در بحث مسائل اقتصادی، انرژی و موضاعات متعدد در کشور وجود دارد، باید تلاش کنیم و از دل تهدیدها فرصت‌ها را بیرون بکشیم.