تعیین تکلیف زمین‌های تصرفی دولتی در لرستان

وحید کرم‌الهی، امروز سیزدهم آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در خصوص زمین‌های دولتی و اراضی تصرفی ساخته شده توسط مردم در سال‌های گذشته، موظف شده این زمین‌ها را به متصرفان و بهره‌برداران واگذار کند.

وی با بیان اینکه افرادی که طی سال‌های گذشته در سکونتگاه‌های غیررسمی، اراضی حاشیه، برخی مناطق داخل شهر، اراضی دولتی را قولنامه‌ای خرید و فروش و احداث کرده‌اند، افزود: این واحدها توسط افراد مختلف به عنوان مسکونی یا تجاری ساخته شده اما فاقد سند رسمی هستند.

وی ادامه داد: ملاک تشخیص زمان ساخت هم عکس‌های هوایی سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه برداری و سازمان فضایی نیروهای مسلح خواهد بود و توسط کارشناسان رسمی داگستری مشخص می‌شود.

کرم‌الهی گفت: آیین نامه این اقدام ابلاغ و با ورود به مرحله عملیاتی، قراردادی با شرکت عمران مسکن سازان واقع در خیابان شریعتی خرم‌آباد منعقد شده تا از مراجعه و ازدحام متقاضیان به اداره‌کل راه و شهرسازی جلوگیری و درخواست‌های مردمی با سرعت و تمرکز بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مراجعان سایر مناطق استان باید به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها مراجعه کنند، افزود: بر این اساس، قیمت زمین برای افرادی که قبل از سال ۱۳۹۴ در اراضی دولتی ساخت و ساز مسکونی داشته‌اند بر اساس نرخ منطقه‌ای محاسبه می‌شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401091308779/%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AA%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%81-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

کرم‌الهی گفت: همچنین نرخ خرید زمین برای افرادی که از اول فرودین ۱۳۹۴ به بعد نسبت به ساخت واحد مسکونی در زمین‌های دولتی اقدام کرده‌اند، با قیمت کارشناسی، محاسبه و پس از آن سند مالکیت صادر خواهد شد.

ایسنا/لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان جزییات صدور سند بناهای ساخته شده در اراضی دولتی را اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه قیمت گذاری برای اراضی با ساخت و سازت جاری، ارتباطی به زمان و سال احداث ندارد و به قیمت کارشناسی محاسبه می‌شود، افزود: افرادی که هم اکنون زمین دولتی بدون ساخت و ساز در اختیار دارند مشمول این قانون نمی‌شوند چرا که ملک در اختیار دولت و هرگونه ساخت و سازی در آن ممنوع است.

کرم‌الهی افزود: سهمیه یا هدفگذاری مشخصی تاکنون برای استان‌ها تعیین نشده است، اما مردم می‌توانند در مرحله کنونی نسبت به معرفی واحد خود اقدام کنند تا جمع بندی نهایی انجام شود.