۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده است



به گزارش ایرنا از ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل، مهدی ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه بررسی راهکارهای نوسازی ناوگان موتورسیکلت‌های فرسوده، یکی از معضلات اصلی موتورسیکلت‌های فرسوده را آلایندگی چندبرابری نسبت به خودروهای فرسوده دانست و گفت: در کنار این امر مصرف بالای سوخت این موتورسیکلت‌ها یکی از علل اصلی ناترازی انرژی در کشور است.

ابراهیمی با اشاره به عزم جدی ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده گفت: اقدامات خوبی در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده دیده شده است.

وی افزود: در اصلاحیه جدید این آیین نامه که در دست تدوین است، دولت در نظر دارد تا ضمن جداسازی جدول تولید گواهی اسقاط موتورسیکلت از خودرو و ارزش گذاری مستقل برای گواهی اسقاط موتورسیکلت، اقدامات لازم را در خصوص ترغیب مالکان موتورسیکلت های فرسوده برای اسقاط وسیله نقلیه خود به عمل آورد تا جذابیت بیشتری برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده ایجاد شود.

مهرداد پورخیابی، معاون نوسازی ناوگان ستاد نوسازی ناوگان حمل ونقل نیز در این جلسه گفت: در حوزه جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده نوع موتورسیکلت‌های عرضه شده برای متقاضیان و جذابیت آنها بسیار مهم است. در عین حال ایجاد زیرساخت‌های برخط در این حوزه و هم افزایی در پرداخت تسهیلات ضروری است.

در این جلسه نمایندگان موتورسیکلت‌سازان نیز ضمن بحث و تبادل نظر تاکید کردند در صورت مشارکت دولت و تخصیص منابع موردنیاز امسال می توانیم ۳۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده را اسقاط کنیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/85816535/%DB%B1%DB%B1-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA