۷۰ درصد قطعات خودرو داخل کشور تولید می‌شود

وی ظرفیت تولید این محصول را سالانه ۱۵ میلیون عدد برشمرد و گفت: این پروژه با اعتبار حدود ۳ میلیون یورو ظرفیت تولید ۱۰۰ درصدی نیازهای خودروسازان کشور اجرا شده است و در آینده نزدیک نیز شاهد ایجاد خط لوله ترمز خودرو با اعتبار ۴ میلیون یورو در شرکت تولیدی هوراند پلاستیک کلیبر خواهیم بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84821403/%DB%B7%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

بستر سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در کلیبر مهیا است

مدیرعامل شرکت تولیدی هوراند پلاستیک کلیبر نیز از در این مراسم گفت: این شرکت موفق شده است قطعه ای را که قبلاً صددرصد وارداتی و در انحصار شرکت‌های آمریکایی و فرانسوی بوده است در شهرستان کلیبر تولید کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم گفت: ظرفیت های شهرستان کلیبر در توسعه و پیشرفت بسیار بالا بوده و وجود نیروی انسانی فعال، پرانگیزه و نخبه نیز ظرفیت های پیشرفت و توسعه این شهرستان را دو چندان کرده است.

صابر پرنیان ، پیشرفت و توسعه یک منطقه را در گرو تلاش و همکاری مسئولان و مردم برشمرد و افزود: ثروت یک منطقه وجود نیروی انسانی فعال و پرانگیزه در آن منطقه بوده و شهرستان کلیبر نیز دارای ثروت عظیم نیروی انسانی است که باید از این ظرفیت ها به نفع پیشرفت و توسعه این شهرستان استفاده کرد.

محمدرضا نجفی منش، روز پنجشنبه در مراسم افتتاح واحد تولید اتصالات سیستم سوخت رسانی خودرو در شهرستان کلیبر هر قدم برای تولید را گامی مثبت و به نفع کشور دانست و افزود: اولین صنعتی که آمریکا آن را تحریم کرد صنعت خودرو در کشور بود چون یک صنعت ریشه ای و مادر است و نیاز است از تولیدکنندگان داخلی برای رفع مشکلات و فرار از تحریم ها به جد حمایت شوند.

وی گفت: مشکل ما نقدینگی بوده و لازم است بانکها با ایجاد ال سی داخلی برای شرکتهای قطعه سازی راه را برای توسعه و پیشرفت این صنعت و ارتقای سطح کیفی محصولات مهیا کنند.

وی با اشاره به کسب مقام اول کشوری استان آذربایجان شرقی در حوزه قطعه سازی تجاری و قطعه سازی گفت: در حوزه حمایت از کسب و کارهای کوچک و بزرگ در استان کارهای زیادی انجام شده که به زودی شاهد نتایج مطلوب آن خواهیم بود.

امیررضا کلانتری افزود: این محصول کاملا دانش‌بنیان است و توانستیم به همت جوانان بومی منطقه، دانش تولید قطعه را بومی کنیم.