۴۱ شرکت تعاونی فعال در شادگان وجود دارد

وی شرکت‌های تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی را از مهمترین شرکت‌های شادگان عنوان کرد و افزود: این شرکت‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله صنفی تولیدی صنعتی، پوشاک، بسته‌بندی محصولات، کشاورزی، دامداری، توزیع نهاده‌های دامی، خدماتی، تعاونی‌های خدماتی مستقر در بندر تجاری، تعاونی‌های مصرف، مسکن، مرزنشینان، خدمات آب‌بران و… فعالیت دارند.

ایسنا/خوزستان رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شادگان با اشاره به وجود ۴۱ تعاونی فعال در این شهرستان گفت: حدود ۲ هزار و ۵۲۸ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شادگان در پایان گفت: تعاونی به معنای زندگی جمعی، تفکرات جمعی، در کنار هم بودن و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها است و تعاونی‌ها مهم‌ترین عامل بهره‌وری هستند.

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شادگان ادامه داد: در سال جاری برنامه‌ریزی لازم برای فعال کردن تعاونی‌های غیر فعال را در دستور کار داریم و علت غیر فعال بودن این تعاونی‌ها هم بررسی می‌شود و سپس برنامه‌ریزی مدونی برای احیاء آن تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: توجه و تقویت تعاونی‌ها باعث ارتقای اقتصاد جامعه، کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی می‌شود چرا که تعاون بهترین ابزار برای خروج از فاصله طبقاتی است.

شاوردی اظهار کرد: هدف تعاونی‌ها بر خلاف سایر بنگاه‌های تجاری و اقتصادی دستیابی به ثروت و سود نیست بلکه تعاونی‌ها به دنبال بهبود شرایط زندگی هستند.

شاوردی تصریح کرد: تعاونی‌ها واحدهای کوچک، متوسط و بزرگی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اشتغالزایی نقش مهمی را دارند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401061007987/%DB%B4%DB%B1-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

یوسف شاوردی در گفت و گو با ایسنا به فعالیت تعاونی‌ها در شهرستان شادگان اشاره و اظهار کرد: در سطح شهرستان شادگان ۳۱۴ تعاونی وجود دارد که از این تعداد ۴۱ تعاونی فعال است.