یوسفی: باید جلوی راهزنی از مسافران اربعین ایستاد

نماینده مردم اهواز در در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر صنعت توریست و گردشگری ما چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی به صنعت هوایی گره خورده است. خود صنعت گردشگری یک صنعت مهم در حوزه اشتغالزایی به شمار می رود. اشتغال های خرد و ارزان به دنبال رونق صنعت گردشگری ایجاد می شود. متاسفانه در ایام سفر و بعد از بیماری کرونا که مقداری شاهد رونق سفرها هستیم در برخی از مسیرها حتی از دو هفته قبل هم بلیت هواپیما پیدا نمی شود.

نمی توان تمام هزینه های پروازی را از جیب مسافر تامین کرد

باید جلوی راهزنی از مسافران ایستاد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید نگاه ما این باشد که صنعت هوایی یک صنعت لوکس متعلق به برخی از افراد خاص است بلکه بخشی از مردم برای درمان و کارهای اداری نیاز به سفر با هواپیما دارند.

وی تصریح کرد: باید سازمان هواپیمایی کشور برنامه ریزی لازم را برای ابطال مدیریت سنتی برخی از ایرلاین ها انجام دهد. درست است که سازمان هواپیمایی یک نهاد حاکمیتی است و در نهایت خود ایرلاین ها به عنوان فعالان در حوزه صنعت هوایی تصمیم گیرنده هستند اما نباید در این زمینه منفعلانه عمل کرد. نباید نگاه ما این باشد که صنعت هوایی یک صنعت لوکس متعلق به برخی از افراد خاص است. بخشی از مردم برای درمان و کارهای اداری نیاز به سفر با هواپیما دارند، ما نباید این بخش از جامعه را نادیده بگیریم.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401052619281/%DB%8C%D9%88%D8%B3%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF

یوسفی در پایان تصریح کرد: شنیدم که وزیر راه و شهرسازی و  مدیر سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیت چارتر برای ایام اربعین را ممنوع کردند. ان شاءالله این پیگیری صورت گیرد تا سودجوها در صنعت هوایی بیش از این در حق مردم اجحاف نکنند.

رونق صنعت گردشگری به صنعت هوایی گره خورده است

مجتبی یوسفی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت ممانعت از گران فروشی ایرلاین ها در ایام اربعین، بیان کرد: متاسفانه صنعت هوایی کشور حال و روز خوبی ندارد. به دلیل سوءمدیریت دولت قبل در فرصتی که در سال ۹۴ به دنبال گشایش ها در تحریم ها اتفاق افتاد، به جای گام برداشتن در مسیر حل مشکلات فنی ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی، تعداد محدودی هواپیما خریداری شد که امروز عمده آنها نیز زمین گیر هستند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: صنعت هوایی کشور نیازمند یک بازنگری جدی است، این صنعت امروز به صورت تک وجهی کار می کند و پایه درآمد آن بر اساس مسافر است. معلوم است که در میان افزایش هزینه ها نمی توان تمام هزینه را از جیب مسافر تامین کرد. با توجه به دیپلماسی قوی که دولت سیزدهم در ارتباط با کشورهای منطقه دنبال می کند و تحولاتی که در منطقه رخ داده است باید ایرلاین ها از ظرفیت حمل بار برای جبران هزینه های خود استفاده کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: برخی از شرکت های سودجو و دلال ها با چارتر کردن بلیت ها مشکل ایجاد کرده اند و حتی سود نهایی را خیلی از شرکت های هواپیمایی نمی برند. متاسفانه سال گذشته نیز تجربه موفقی در بلیت فروشی ایرلاین ها در ایام اربعین نداشتیم. امروز در بسیاری از مسیرها مردم برای تهیه بلیت هواپیما دچار مشکل هستند. باید از امروز برنامه ریزی صورت گیرد که برای اربعین مانند سال گذشته با قیمت های آن چنانی بلیت که به نوعی راهزنی است مواجه نشویم. نباید اجازه داد برخی از شرکت های سودجو از نیاز مردم سوءاستفاده کنند. نباید از نیاز مردم چه برای سفر کاری یا درمانی و چه برای سفر زیارتی سوءاستفاده شود.