گفتمان دولت، بازگشت به شعارهای انقلاب است/تراز تجاری منفی گذشته معکوس شده ‌است

سخنگوی دولت گفت: نکات گفتمانی ما اساسا بر هم‌منطبق است و دلیل اصلی ما این است که برای حل مشکلات و خنثی کردن تهاجم اقتصادی و فرهنگی باید کنار هم باشیم.

بهادری جهرمی عنوان کرد: اقتصاددانان در تحریک شوک تورمی اعلام کردند ممکن است بین ۷ تا ۱۱ درصد تورم ایجاد شود، این بدین معنا نبود که ۱۷ درصد اقلام گران شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401060403102/%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%86%D9%81%DB%8C-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87

دکتر علی بهادری جهرمی در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سطح مباحث، انتظارات و مطالبات باعث می‌شود فرد به خودش ببالد بخاطر این ظرفیت انسانی که فعالین اجتماعی و فرهنگی دارند.

سخنگوی دولت گفت: تراز تجاری منفی گذشته معکوس شده ‌و صادرات بیش از واردات است.

ایسنا/لرستان سخنگوی دولت گفت: هدف، گفتمان و شعار دولت بازگشت به شعارهای انقلاب است.

وی بیان کرد: برای معضل اقتصادی باید شغل ایجاد شود و این امر با رونق و رشد اقتصادی محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: وقتی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تاکید دارند کلید حل مشکلات کشور همین مردم هستند و این حقیقت و واقعیتی مبرهن است،چنین ظرفیت فکری و نخبگانی که در کشور وجود دارد می‌توان از آن بهره برد.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه باید در برخی جاها درون گفتمانی خود را آسیب شناسی کنیم، عنوان کرد: آرمان خواهی وآرمان گرایی اساسا جزو گفتمان ماست و نباید به گونه‌ای باشد که آسیب و دلسردی ایجاد کند؛ صاحب این دولت مردم هستند و چنانچه موفق شود شما موفق شدید و موفق نشود شما شکست خوردید.

وی با تاکید براینکه هدف، گفتمان و شعار دولت بازگشت به شعارهای انقلاب است و دستاوردهای دولت مردمی، عدالت محور در این یک سال  شگرف بوده و در برگشتن به این شعارها موفق عمل کرده است، تصریح کرد: در اقتصاد، سیاست، رسانه  و فرهنگ به مردم برگشته‌ایم و مسیر را تغییر دادیم و نه شرقی و نه غربی مبنای شعار دولت است.

این مسئول گفت: میانگین رشد اقتصادی ۵ درصد در یک سال گذشته بوده در شرایطی که همین عدد در دهه گذشته صفر بوده و این تاییدی بر این ادعاست و ظرفیت‌های داخلی سبب محقق شدن این امر شده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: دولت، دولت انقلاب اسلامی است و باید همه باهم مشکلات و سختی‌ها را با هم ببینیم و ضعف را برطرف و قوت‌ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۹۰۰ هزار شغل ایجاد شده و ۹۰ درصد شعار دولت محقق شده که اسناد آن قابل دسترسی است، گفت: دولت سیزدهم با این رقم از اشتغال زایی نشان داد که به شعار خود یعنی ایجاد یک میلیون شغل در سال تا حد بسیار نزدیکی عمل کرده است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: کاهش تورم از ۶۰ درصد در شهریور سال گذشته به ۴۲ درصد در شهریورماه جاری نشان دهنده‌ی این است که مسیر حرکت مسیر درستی است.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز که بخش‌های مختلف کشور دور هم جمع هستند و چراغ راه مشخص است راهی جز موفقیت نداریم و نتیجه‌ای جز موفقیت حاصل نخواهد شد، افزود: شیب صعودی تورم را کنترل کردیم و الان به ۴۲ درصد رسیده اما مسیر تورم نزولی بوده و نشان می‌دهدجهت حرکت مثبت است.