گزارش عملکرد یک‌ساله دفتر ارتباطات وزارت صمت؛ تمرکز بر برنامه‌های تحولی دانش‌محور ارتباطاتی

در این راستا نهادها و ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همه ظرفیت‌های خود را بسیج کنند تا این اهداف مرحله ای در گام دوم انقلاب اسلامی محقق شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به‌عنوان یک نهاد عمومی لازم است رویکردها و برنامه های تحولی خود را با نقشه راه و مراحل سه گانه مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب هماهنگ کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84939638/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8Cانقلاب اسلامی یک چله پرفراز و نشیب را با حفظ شعارها و آرمان‌های خود پشت سر گذاشته است و در مسیر تحقق این اهداف بلند با وسوسه های شیطانی و موانع درونی و بیرونی بسیاری مواجه شده است. راز پیمایش این مسیر پرفرازونشیب و عبور از گردنه های سخت را باید در ماهیت این نظام انقلابی و رابطه وثیق میان امت و امام جامعه جست‌وجو کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خانواده مرکز ارتباطات وزارت صمت متشکل از سه اداره‌ امور بین الملل، خبر و ارتباط با استان‌ها و سازمان‌ها است. وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای گستره‌ موضوعی بسیاری است که به همین سبب نمی‌توان به صورت مطلوب با رویکرد مرسوم از عهده پوشش همه کلان‌پروژه ها و رویداد ها برآمد. از همین رو مرکز به‌منظور پوشش و پیوست رسانه‌ای مناسب این گستره موضوعی، اقدام به تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی به فراخور موضوع و موقعیت کرده است که از میان آنها می‌توان به کمیته تحقیقات، کمیته شورای اطلاع‌رسانی، کمیته تبلیغات و تولید محتوا، کمیته پژوهش و افکارسنجی، معاون کمیته آمار و اطلاعات، کمیته آموزش رسانه‌ای، کمیته امور بین الملل، کمیته مستندسازی سازمانی، کمیته فضای مجازی، کمیته گروه تخصصی و پیگیری طرح‌های شاخص، کمیته همکاری‌های بین المللی و اطلاع‌رسانی، کمیته طرح و برنامه ریزی استراتژیک (راهبری) و غیره اشاره کرد.

مرکز ارتباطات وزارت صمت علاوه بر دسترسی به رسانه‌های رسمی به علت دسترسی گسترده و مطلوبی که در سراسر کشور به رسانه های محلی (میکرو مدیا) به واسطه سازمان های استان دارد، دارای شبکه توزیع و ارتباطی بسیار خوبی است که یکی از فرصت‌های بزرگ این مجموعه است. اما از سوی دیگر، عدم وجود نیروی انسانی متخصص حوزه موضوعی ارتباطات درون بدنه و صرف تجربه‌محوری و انجام کارهای روزمره یکی از مسائل این مرکز است.

رهبر معظم انقلاب گام های اصلی و قله‌های این حرکت را در پنج مرحله عنوان کردند که عبارت است از: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن بین الملل اسلامی. بر اساس منظومه فکری ایشان تاکنون دو مرحله از این زنجیره به هم پیوسته تحقق یافته است و اکنون در مرحله سوم به سر می‌بریم. بر این اساس چله دوم انقلاب، دومین گام از فرآیند تحقق اهداف مرحله ای انقلاب و جهاد برای ساخت سه مرحله باقی مانده است: « انقلاب پُرشکوه ملت ایران … تنها انقلابی است که یک چله‌ پُرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده و… اینک وارد دومین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده ‌است.» (بیانیه گام دوم).