گاز، تنها سوخت مصرفی نیروگاه رامین اهواز

سرپرست نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه در حال حاضر این نیروگاه از سوخت مازوت استفاده نمی کند، گفت: صیانت از محیط زیست از اولویت های مجموعه نیروگاه رامین است و از این رو استفاده از انرژی گاز جهت تامین حرارت مورد نیاز بویلرهای فوق سنگین این نیروگاه باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت واحدها و کاهش سرویس و نگهداری و نهایتا افزایش طول عمر و پایداری روند تولید برق در نیروگاه می شود.

وی از همکاری شرکت گاز خوزستان در تامین گاز مورد نیاز همه واحدهای تولیدی این مجموعه و عدم مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه خبرداد و افزود: در حال حاضر با پیگیری های و رایزنی های مستمر توانسته ایم گاز مورد نیاز واحدهای نیروگاه رامین اهواز را تامین کنیم تا ضمن صیانت از محیط زیست بتوانیم از آسیب های جدی به تجهیزات نیروگاه و تحمیل هزینه های ناشی از سوخت جایگزین جلوگیری کنیم.

حافظی با اشاره به نقش اساسی انرژی برق در جوامع عنوان کرد: تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع مهمترین رسالت این مجموعه است و همواره سعی خواهیم کرد تا با تامین این انرژی حیاتی از بروز خاموشی های ناخواسته و اخلال در آسایش مردم جلوگیری کنیم.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401111007476/%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2

ایسنا/خوزستان سرپرست نیروگاه رامین اهواز از همکاری شرکت ملی گاز استان خوزستان در تامین گاز مورد نیاز همه واحدهای تولیدی این مجموعه و عدم مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه خبرداد.

وی با بیان اینکه مردم در مصرف برق و گاز صرفه جویی داشته باشند، افزود: مصرف بهینه و اصولی از این انرژی ها موجب جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، پایداری خدمت‌رسانی به مردم و توجه به نسل های آینده خواهد شد و امیدواریم در این زمینه مردم نهایت همکاری را با صنعت برق و گاز داشته باشند.

محسن حافظی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مصرف سوخت نیروگاه رامین اهواز اظهار کرد: سوخت اصلی نیروگاه رامین گاز است ولی برخی از واحدهای این نیروگاه قابلیت استفاده از سوخت جایگزین را در شرایط اضطراری دارا هستند تا بتوانیم در شرایط خاص برق مورد نیاز مردم را تامین کنیم.