کاهش عرضه گوشت مرغ در بازار

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ماه سال جاری با ماه مشابه سال گذشته نشان‌دهنده کاهش ١١ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در آبان ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) ۱۱درصد، بوقلمون ۵۲ درصد، بلدرچین ۶۱ درصد کاهش یافته اما برای شترمرغ هشت درصد و برای سایر انواع طیور ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌ شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ماه امسال ۱۵۰ هزار و ۶۲۴ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (مهر ماه) حدود ۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در گزارش امروز مرکز آمار ایران درباره عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه گذشته آمده است که بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۴۷ هزار و ۸۱۳ تن بوده که سهم  ۹۸.۱ درصدی از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. همچنین گوشت بوقلمون با ۱۲۶۶تن، شترمرغ با ۱۳۲ تن و سایر انواع طیور با ۱۴۱۳ تن، به‌ترتیب ۰.۸ درصد، ۰.۱ درصد و یک درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده دارند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401092114326/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1