چالش بزرگ بازار “طرح مالیات بر تراکنش” است/ نگران افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی هستیم

وی با بیان اینکه در گنبدکاووس به ازای هر ۲۳ نفر یک واحد صنفی تشکیل شده است، افزود: این آمار نشان دهنده اشتغال فوق العاده و موثری است که صنوف در شهرستان ایجاد کرده و به رفع بیکاری و مشکلات ناشی از آن کمک می کنند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401061108821/%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87

رئیس اتاق اصناف گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۸ هزار و ۹۳۳ بازدید از صنوف مختلف صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها ۸۳ واحد صنفی پلمب شده و به ۲۰۰ واحد نیز اخطار پلمب داده شده است.

رئیس اتاق اصناف گنبدکاووس اجاره بالای واحدهای صنفی به یکباره که منجر به کاهش صدور پروانه کسب شده‌است را یکی از تهدیدات جدی برای آینده اشتغال شهرستان دانست و گفت: در حالیکه در سال گذشته ۲ هزار و ۶۶۹ پروانه کسب صادر کرده ایم در ۵ ماهه نخست سال جاری این آمار به ۵۵۱ پروانه کسب رسیده است که زنگ‌خطری برای اشتغال است.

مهدی عبدلی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار و ۴۸۰ واحد صنفی در شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: این اصناف در چهار بخش توزیعی، تولیدی، فنی و خدماتی در حال فعالیت هستند که سهم‌هر بخش به ترتیب ۵۴، ۱۵، ۱۷ و ۱۴ درصد است.

رئیس اتاق اصناف گنبدکاووس با بیان اینکه افزایش عوارض سالیانه اتاق اصناف در سال جاری را به منظور همراهی با صنوف در شرایط سخت اقتصادی منتفی کردیم، اضافه کرد: توزیع کالاهای اساسی در روستاها به ویژه مناطق محروم آن هم با ضریب نفوذ بالا یکی دیگر از اتفاقات مثبت ما در سال گذشته بوده است.

عبدلی افزایش جرائم تعزیراتی، افزایش دستمزد و  بیمه کارگران و سود بالای تسهیلات بانکی را یکی دیگر از مشکلات صنوف و بازاریان عنوان کرد و ادامه داد: وجود یک نیروی بازدارنده و ضابط قضایی به صورت مشخص و اختصاصی برای بازار نیز می تواند کمک بسیار خوبی برای توسعه اهداف نظارتی ما در بازار باشد.

وی از ارائه تخفیف مجموعا ۳۵۰ میلیون تومانی به کسبه گنبدی در سال گذشته به هنگام پرداخت عوارض و حق عضویت ها خبر داد و تاکید کرد: ۱۸ اتحادیه نیز که نرخنامه مشخصی نداشتند در این ایام دارای نرخنامه شدند تا هم مردم و هم کسبه در فضایی شفاف و بدون شائبه خرید و فروش کنند.

ایسنا/گلستان رئیس اتاق اصناف شهرستان‌گنبدکاووس با اشاره به اینکه دولت قبل در ماه های پایانی فعالیتش بازاریان را نقره داغ کرد، گفت: تغییر یکباره شیوه پرداخت مالیات بدون اطلاع به بازار چالش آفرین بود.

وی موضوع عدم هماهنگی امور مالیاتی با اصناف را بزرگترین چالش صنوف دانست و تاکید کرد: این موضوع البته که در دولت قبل رخ داده اما به هرحال اعلام یکباره مبنا قرار دادن تراکنش های مالی به عنوان مالیات موجب بروز مشکلات عدیده برای بازاریان شد زیرا بسیاری از تراکنش ها به دلیل تلاش برای افزایش تراکنش به منظور دریافت امتیاز تسهیلات بانکی و یا همکاری با همکارانی بوده است که دستگاه پوز نداشته اند.

عبدلی از تزریق دوز اول واکسن کرونا توسط ۸۸ درصد بازاریان گنبدکاووس خبر داد و گفت: قریب به ۷۷ درصد بازاریان دوز دوم و ۳۸ درصد از این عزیزان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که البته تزریق دوز چهارم تنها در پنج درصد بازاریان صورت گرفته است که نسبت به میانگین ها بالاتر است.

عبدلی راه اندازی گروه جهادی تخصصی شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بازاریان و با همکاری بسیج اصناف را اقدامی شاخص در سال گذشته دانست و گفت: این گروه جهادی در روزهای جمعه با حضور بازاریان صنوف مختلف از جمله تعمیرکاران خودرو، چرخ خیاطی، لوازم خانگی، آرایشگران، خیاطان، جوشکار و درب و پنجره سازان و حتی کادر سلامت در روستاهای محروم‌شیعه و سنی تلاش کرده است در کنار مردم و دولت مردمی در مسیر خدمت باشد.