پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی طرح فاضلاب اهواز

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: با اجرای دو طرح ضربتی در فاضلاب اهواز اقدامات بسیار خوبی در بحث حل مشکلات فاضلاب شهر اهواز انجام شده است. امروز مشکلات مناطقی که طرح های ضربتی فاضلاب در آن ها اجرایی شده برطرف شده است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401060806008/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%DB%B4%DB%B9-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2

به گزارش ایسنا، وی افزود: زمانی که کار حل مشکل فاضلاب اهواز را در دستور کار قرار دادیم در حدود ۳ هزار نقطه در شهر اهواز فاضلاب به صورت همزمان پس می زد اما با کار جهادی که انجام شد در یک مقطع ۸ ماهه فاضلاب اهواز جمع آوری شد.

ایسنا/خوزستان مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه گره کور فاضلاب کشور در اهواز است، گفت: پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز حدود ۴۹ درصد است.

کرمی نژاد با بیان اینکه پیشرفت طرح فاضلاب شهر اهواز از سال ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد بود؛ عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز به حدود ۴۹ درصد رسیده است.

محمدرضا کرمی نژاد در نشست خبری که شامگاه ۷ شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: عزم دولت بر حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان است و در این زمینه با ورود مقام معظم رهبری به مساله فاضلاب اهواز این مشکل به یک دغدغه ملی تبدیل شد که همه برای حل آن در تلاش هستند.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: مشکل آب یک هزار و ۳۶۱ روستا در خوزستان از سال گذشته تاکنون حل شده است و در تلاش هستیم تا این تعداد  را به یک هزار و ۵۰۰ روستا برسانیم.

وی افزود: در نقاط مختلف شهر اهواز و همچنین مناطق حاشیه ای اهواز در حال انجام طرح های فاضلاب هستیم و بسیار امیدواریم بتوانیم ظرف مدت دو سال مشکلات فاضلاب اهواز را به صورت کامل حل کنیم.

کرمی نژاد بیان کرد: گره کور فاضلاب کشور در اهواز است و اگر مشکل فاضلاب اهواز حل شود به این معنا است که مشکل فاضلاب همه جا حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: ۱۲ نقطه در شهر اهواز برای سال ۱۴۰۱ و ۱۲ منطقه برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است و با اجرای طرح ها در این نقاط یک بار برای همیشه فاضلاب اهواز به صورت بهداشتی و کامل جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت اعتبارات خوبی به خوزستان برای حل مشکلات فاضلاب اختصاص داده است. در این زمینه قرار است قرارگاه خاتم با اعتباری حدود ۲ هزار میلیارد تومان پروژه فاضلاب آبادان و خرمشهر را تکمیل کند. تفاهم نامه این طرح در حال امضا است و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

کرمی نژاد ادامه داد: با توجه به بحث کیفی و کمی آب در شهر اهواز، برای این شهر باید ۳ تصفیه خانه آب ساخته شود.