وزیر صمت: وضعیت حوزه تولید مطلوب است

به گزارش ایرنا، امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی سامانه امن چک دیجیتال (چکاد) رونمایی شد.

وی خاطرنشان‌کرد: همدلی و هماهنگی بین بخش‌های اقتصادی دولت نویدبخش توسعه و پیشرفت بیشتر اقتصاد کشور خواهد بود.

وی افزود: در همه بخش‌های اقتصاد مهمترین محور تولید است و امسال نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوبی در حوزه تولید داریم و هرچه بتوانیم زیرساخت‌های پولی، بانکی و مالی که هزینه مبادلات را کاهش می‌دهد به کار بگیریم جریان تولید تقویت می‌شود.

از مزایای چک الکترونیک می‌توان به سرعت زیاد در ثبت و پردازش چک‌های الکترونیکی، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، حذف نگرانی افراد در خصوص ثبت چک در سامانه و امنیت بالا و عدم امکان سرقت یا تحریف چک اشاره کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84939590/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B7%D9%84%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

چک الکترونیک نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و همه قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سید رضا فاطمی امین» امروز در مراسم رونمایی از سامانه چک الکترونیکی اظهار داشت: با رونمایی از سامانه چک الکترونیک گامی دیگر در توسعه اقتصاد دیجیتال برداشته شد که می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر صمت با بیان اینکه چک دیجیتال یکی از زیرساخت‌های تولید است، ادامه‌داد: ۱۰ تا ۱۵ سالی است که چالش بین بانک مرکزی و وزارت صنعت در حوزه امضای دیجیتال بود که در دوره جدید توافقات لازم انجام شد و به‌زودی شاهد پذیرش امضای دیجیتال از سوی بانک مرکزی خواهیم بود.

این سامانه با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده است و امکان مدیریت و نظارت آنلاین (برخط) مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.