وزیر صمت: شناسایی ذخایر معدنی کشور در حال انجام است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: بسیاری از مشکلات در یک سال استقرار دولت برطرف شد و این موضوع نویدبخش ثباتی است که برای ادامه مسیر و افق آینده کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهمتر از توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، باید دید کشور چه مسیری را طی می‌کند، تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش کرد به بیان کاستی‌های گذشته‌ها نپردازد این در حالی است که در زمان روی کار آمدن دولت مشکلات بسیاری داشت از جمله اینکه ذخایر موادغذایی کشور بسیار پایین بود و یا بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت.

فاطمی امین یکی دیگر از معضلات اقتصادی کشور در سال گذشته را وجود خودروهای ناقص عنوان کرد و گفت: آذر پارسال ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازها موجود بود که این تعداد اکنون به کمتر از ۱۰ هزار مورد رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش چشمگیر خاموشی‌ها در سال جاری به نسبت پارسال اضافه کرد: در بخش صنعت نیز هر چند قطعی برق وجود داشت اما با یک برنامه‌ریزی و نظمی که تولید را به هم نریزد، این مورد مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا فاطمی امین شامگاه پنجشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی در بیست و هشتمین یادواره ۹۵ شهید شرکت زغالسنگ البرز شرقی در محل این شرکت در شاهرود، یکی از مشکلات حوزه معدن کشور را شناسایی ذخایر عنوان کرد و افزود: اکتشافات معدنی در کشور بسیار عقب است و این امر موجب شده تا از این ظرفیت به خوبی بهره نبریم.

وی همچنین یادآور شد: در یک سال گذشته در ۱۸ کشور از جمله روسیه، امارات، قطر، عمان و ارمنستان مراکز تجاری ایجاد شد که در نهایت به گسترش روابط اقتصادی کشور منجر می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84858734/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B0%D8%AE%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AAوی ادامه داد: یکی از این اقدامات افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها است و در این راستا افزایش حدود ۱۲ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌ها آغاز شد و در هفته‌های آینده یکی از این طرح‌ها که با سرعت بالایی انجام شد به بهره‌برداری می‌رسد.

فاطمی امین با تأکید بر اینکه ممکن است بسیاری از کارهای انجام شده هنوز نتیجه‌اش برای مردم قابل لمس نباشد، تصریح کرد: به عنوان نمونه به دلیل نبود سرمایه‌گذاری قابل توجه در صنعت برق و احداث نیروگاه در هشت سال گذشته، با خاموشی‌های بیش از حد رو به رو بودیم که در یک سال گذشته ۲ کار در این زمینه به طور همزمان آغاز شد.