نجات کشور در حوزه انرژی، در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر است

مخلص الائمه با اشاره به بازدید از صنایع استان افزود: از برخی صنایع بازدید و با برخی صنعتگران شهرستان گفتگو شد. طرح های توسعه ای در این صنایع وجود دارد که برخی موانع بروکراتیک در مسیر سرمایه گذاری آنها باید رفع شود و در روزهای آینده باید مجوزهایی برای سرمایه گذاران این شهرستان صادر شود، البته برخی موانع نیز رفع شد.

وی تاکید کرد: با تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هدفگذاری شده، مشکل برق کشور در کوتاه مدت قابل حل است.

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی نیز گفت: نجات کشور در حوزه انرژی، در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر بویژه نیروگاه های خورشیدی است.

وی اظهار کرد: نیروگاه ۱۲ مگاواتی DG در دلیجان نیز افتتاح شد. توسعه این نیروگاه ها بعنوان نیروگاه های تولید برق پراکنده و نیروگاه های برق تجدید پذیر در کشور از سیاست های حوزه انرژی است و از مدیران ارشد صنایع استان برای سرمایه گذاری در این حوزه ها دعوت می شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401061108505/%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

فرزاد مخلص الائمه، روز گذشته، دهم شهریورماه در حاشیه سفر به شهرستان دلیجان که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت در جمع خبرنگاران افزود: امروز ۴۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان به بهره برداری می رسد و یک پروژه نیز کلنگ زنی می شود. حدود ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه ها شده که ۴۷۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بهمراه دارد که عمدتا در طرح های اقتصادی است.

وی اظهار کرد: شهرستان دلیجان به عنوان یکی از قطب های صنعتی استان بواسطه نخبگان و شرکت های بزرگی که در کشور در چند رشته حرف اول را در کشور می زنند، ظرفیت های منحصر به فردی دارد.

وی با بیان اینکه نجات کشور در حوزه انرژی در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر بویژه نیروگاه های خورشیدی است، افزود: هدف گذاری کشور درخصوص تولید ۱۰ هزار مگاوات برق است که ۴ هزار مگاوات از این میزان در حوزه برق خورشیدی هدفگذاری شده و استان مرکزی آمادگی برای تامین ۷۰۰ مگاوات از این ۴ هزار مگاوات را اعلام کرده و ظرفیت افزایش تا ۱۰۰۰ مگاوات را داریم تا شرکت ها را برای تامین برق شان خودکفا کنیم. شرکت ها در این حالت برق را تولید کرده و به شبکه تحویل می دهند و دولت تضمین می کند در مواقع خاص برقشان را به صورت تضمینی به آنها تحویل دهد.

مخلص الائمه گفت: بویژه در حوزه نیروگاه های تجدید پذیر ساختارهای مناسبی در استان ایجاد شده و تجهیزات مورد نیاز آن تماما در استان تولید می شود. این کار هم به لحاظ تجاری ارزشمند است و هم اینکه صنایع با این اقدام می توانند خود را به یک منبع برق تمام نشدنی و امن و پایدار وصل کنند که برای آینده میان مدت آنها یک ضرورت است.