مهم‌ترین مطالبه سنندجی‌ها امروز محقق شد

وی ادامه داد: در آن سفر اولویت‌ها تعیین  و خواسته های مردم بررسی شد و با ظرفیت هایی که در اختیار بود در نقاط مختلف استان در شهرستان های مختلف، طرح هایی به عنوان طرح های ویژه و اولویت دار استان تعیین شد که از آن جمله طرح آبرسانی به شهر سنندج است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ابتدای سال جاری این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، گفت: پس از آن و بعد از هشت ماه، امروز شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم که به صورت معناداری کمیت و کیفیت آب را ارتفا داد.

محرابیان یادآور شد: در موضوع طرح‌های آبی استان، طرح‌های دیگر از جمله سدها و خطوط انتقال در شهرستان‌ها و شبکه‌های آبرسانی مدنظر است و سرعت پیشرفت طرح های آب مناسب است و امیدواریم تا پایان دولت هر چند ماه یکبار شاهد افتتاح طرح‌های آبی باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در اولین سفری که به این استان داشتم (در شروع دولت سیزدهم) به همراه استاندار و جمعی دیگر از مسوولان استانی از تمامی طرح های آبی استان بازدید کردیم؛ هم طرح‌های نیمه تمام و هم طرح هایی که تا آن روز شروع نشده بود و طرح هایی که با پیشرفت بسیار اندک در مسیر تامین منابع مالی گیر کرده بود.

محرابیان افزود: بیشترین خواسته و مطالبه مردم استان به ویژه مردم سنندج ارتقای کمی و کیفی آب این شهر بود، شرایط کمی و کیفی آبی که از سد قشلاق تامین می‌شد بخاطر تغذیه گرایی سد با مشکلاتی همراه بود و آب بوی بد و طعم نامناسب داشت و مهمترین مطالبه مردم سنندج حل این مشکل بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب سنندج از طریق ۲ تصفیه خانه شماره یک و ۲ تامین می‌شود یادآور شد: تصفیه خانه شماره یک هفته یپش وصل و وارد شبکه شد و ۶۰ درصد آب شهر را تامین می‌کند، اقدامات تکمیلی تصفیه خانه شماره ۲ هم انجام شد و خط انتقال به این تصفیه‌خانه وصل و امروز آب مورد نیاز سنندج از محل ۲ تصفیه خانه از سد آزاد تامین می شود.

وی افزود: تقاضایی که همواره مردم این استان از مسوولان داشتند و بارش‌های خوب و ظرفیت‌های خوب آبی در استان شرایطی فراهم کرد که با استفاده از این کلید در مسیر توسعه استان اقدامات مناسبی را انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه در اوایل دولت این پروژه ۱۵ درصد پیشرقت داشت، لذا این خواسته به دولت منتقل شد و با تاکیدات رییس جمهور، تامین منابع مالی انجام شد و در سفر رییس جمهور در تیرماه جاری به استان نیز بر تامین منابع مالی این پروژه به هر شیوه ای و بهره برداری از آن قبل از فصل زمستان تاکید شد.

علی اکبر محرابیان امروز پنجشنبه (10 آذر ماه) در دیدار رییس جمهور با مردم سنندج که در سالن آزادی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: کردستان پتانسیل‌های بی نظیری در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی، باغداری، معدن، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی دارد و کلید توسعه همه این ظرفیت‌ها آب است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401091006668/%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%86%D9%86%D8%AF%D8%AC%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%B4%D8%AF

ایسنا/کردستان بیشترین خواسته و مطالبه مردم استان به ویژه مردم سنندج ارتقای کمی و کیفی آب این شهر بود، شرایط کمی و کیفی آبی که از سد قشلاق تامین می‌شد بخاطر تغذیه گرایی سد با مشکلاتی همراه بود و آب بوی بد و طعم نامناسب داشت و مهم‌ترین مطالبه مردم سنندج حل این مشکل بود.