معاون وزیر صمت: نگاه ویژه رییس‌جمهور بر مهندسی تولید است

وی تصریح کرد: بحث تامین زیرساخت‌های مربوط به شهرک‌های صنعتی و واگذاری زمین از موضوعاتی است که با توجه به تقاضای بالای سرمایه‌گذاری در استان نیاز هست که زیرساخت‌ها را برای این مهم در استان با سرعت بیشتری تامین و موانع و مشکلات را برای مردم حل کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد جدید دولت بحث حضور وزیران و نمایندگان در استان‌ها و پاسخگویی مستقیم به مطالبات مردم است تا بتوانیم در استان‌ها موانع و مشکلاتی که وجود دارد و مردم مطرح می‌کنند را حل کنیم.

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور


منبع: https://www.irna.ir/news/84850457/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی با بیان اینکه شهرک فناوری یکی از مصوباتی است که با کمک دولت مصوبه آن را می‌توانیم اخذ کنیم، ادامه داد: استان در حوزه صنایع معدنی و  شرکت‌های دانش‌بنیان رشد خوبی دارد و تقاضا هم در این زمینه در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه در داخل و بیرون شهرک فناوری حداقل ۲۰۰ کارگاه با اولویت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: این استان روند رشد را در همه‌ حوزه‌ها پیش می‌برد و با توجه به معادن موجود در آن امیدواریم زنجیره‌های ارزش به صورت کامل شکل گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شهرک‌های فناوری خوبی در استان وجود دارد و تاکنون ۲ هزار و ۸۳ واحد به بهره‌برداری رسیده، افزود: رییس جمهور در همه‌ سفرهای استانی از واحدهای تولیدی بازدید و جلساتی نیز با فعالان اقتصادی برگزار می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های خوبی که در استان کرمان وجود دارد بحث انرژی خورشیدی و ظرفیت تولید برق از این انرژی است، خاطرنشان کرد: در دولت مصوب شد سازمان شهرک‌های صنعتی پنج شهرک جدید انرژی خورشیدی را در این استان ایجاد کند.

رسولیان بیان کرد: در استان کرمان هم با توجه به سفر رییس جمهور به اتفاق همکاران در حوزه های معدن و حوزه‌های بازرسی و سایر بخش‌ها حضور پیدا کردیم و  متناسب با وضعیت استان تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات مطرح شده را تعیین تکلیف کنیم.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

وی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات برای تامین مالی بنگاه‌ها موضوع مربوط به پست‌های برق است ادامه داد: برای بحث تصفیه‌خانه‌ها بخصوص بازچرخانی آب و مشکلات تامین آب مبالغی تخصیص پیدا خواهد کرد تا این موارد را تکمیل و برای تامین آب بتوانیم از آن استفاده کنیم.

رسولیان با اشاره به اینکه شهرک فناوری با استقرار مراکز طرح توسعه و شرکت‌های دانش ‌بنیان موضوعی مهم است و برای آن برنامه داریم، افزود: برنامه ایجاد ۲۶۰ کارگاه را در این شهرک‌های فناوری پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: در میزگردهای امروز موضوعات مختلفی از جمله مسائل مربوط به تامین مالی برای بنگاه‌های کوچک و بزرگ، تامین آب و برق این بنگاه‌ها بررسی شده است.

به گزارش ایرنا، علی رسولیان روز پنجشنبه در جریان سفر استانی دولت به کرمان در جمع خبرنگاران افزود: طی سفر رییس جمهور به کرمان در حوزه زیرساخت‌ها، صنعت و معدن و تجارت تسهیلات مشخصی برای بنگاه‌های صنعتی مصوب شده است که فردا یا امروز اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا رییس جمهور از عصر امروز وارد کرمان می شود و تا فردا مهمان مردم دیار کریمان است.