قطعی بیش از ۶ ساعته آب در مناطقی از خواف

سید حسن رضائیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اجرای پروژه فاضلاب و حفاری‌های انجام شده توسط پیمانکار که بدون هماهنگی و بدون حضور مأموران آب و فاضلاب نیز بوده است، منجر به بروز مشکل در لوله‌ای در تقاطع ۷۲ تن و شهید سمعی شد که همین امر باعث شد آب تعدادی از منازل این مناطق از ساعت ۱۵.۳۰ عصر امروز دوشنبه، ۲۷ تیر ماه، قطع شود.

موضوع را از اداره آب و فاضلاب شهرستان خواف پیگیری کردیم و مدیر آب و فاضلاب شهرستان خواف علت این اتفاق را حفاری‌های اجرای پروژه فاضلاب ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه همکاران اداره آب و فاضلاب شهرستان از همان ساعات اولیه در تلاش هستند که مشکل را برطرف کنند، اظهار کرد: لوله‌ای که در این حفاری آسیب دید، از لوله‌های چدنی قدیمی بوده و این قطعه در شهرستان موجود نبود و مجبور شدیم از شهرهای اطراف آن را تهییه کنیم(هر چند تهییه لوازم هم با خود پیمانکار است) که همین موضوع و با توجه به اینکه امروز روز تعطیل هم بود، باعث شد قطعی آب مقداری به طول انجامد.

مدیر آب و فاضلاب خواف با تاکید بر اینکه مجددا نیز تذکراتی در این زمینه به پیمانکار مربوطه داده شده و قرار است تا فردا موارد مذکور را تهیه کند، خاطرنشان کرد: قطعه مورد نظر تهیه شده و تا ساعت ۲۱.۳۰ شب آب وصل شده است.

بنا بر گزارش‌های مردمی آب بیش از ۷۰۰ خانوار در این اتفاق قطع شده است. یکی از مطالبات مردم این است که آیا با وجود تنها یک مرکز مدیریتی در کل شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف این شهرستان نباید از امکانات و لوازم موجود در انبار برخوردار باشد؟

به گفته یکی از شهروندان طی اعلام سامانه ۱۲۲ و آب و فاضلاب شهرستان علت طولانی شدن قطعی آب موجود نبودن قطعه مورد نظر در شهرستان بوده و ظاهرا این قطعه از شهرهای اطراف سفارش داده شده است.

رضاییان در پاسخ به این سوال که آیا در اجرای این پروژه بروز چنین اتفاقاتی از قبل پیش‌بینی نشده، توضیح داد: در لیستی که به پیمانکار پروژه داده‌ایم، کتبا به وی اعلام کردیم در حفاری‌هایی که انجام می‌دهد جنس لوله‌های مختلفی وجود دارد و ممکن است یکسری از لوازم در شهرستان موجود نباشد؛ بنابراین لازم است از قبل این لوازم را تهیه کند و در اختیار اتفاقات آب قرار دهد تا چنانچه اتفاقی رخ داد، سریع مشکل برطرف شود اما متاسفانه این موضوع رعایت نشد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401042718596/%D9%82%D8%B7%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B6-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%81

ایسنا/خراسان رضوی به دلیل خطای پیمانکار فاضلاب و اتفاق در خط لوله و موجود نبودن قطعه مورد نظر در شهرستان خواف آب مناطقی از شهرستان بیش از ۶ ساعت قطع شده است.

بنا بر گزارش‌های مردمی آب مناطقی از شهرستان خواف از جمله مناطق شهید سمیعی، حافظ، سینا و ۷۲ تن در ساعات اوج گرما و از ساعت ۱۶ عصر امروز قطع شده و تا ساعت ۲۱ امشب هنوز آب قطع است.