عزم دولت برای رفع موانع روستائیان گلستانی/ مهاجرت معکوس با توسعه روستاها

تمامی روستاهای گلستان به یک کارگاه کوچک تبدیل شدند

110 روستای گلستان پایلوت طرح توسعه و پیشرفت گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: عزم دولت سیزدهم برای رفع موانع و چالش‌های پیش‌روی روستائیان گلستانی جدی است.

محب‌حسینی با بیان اینکه سیاست دولت مردمی اتمام پروژه های نیمه تمام است، تصریح کرد: ۹۳ پروژه ای که در هفته دولت امسال کلنگ زنی شده جزو وعده هایی است که در گذشته به روستائیان داده شده بود، در واقع ما امسال به سراغ پروژه جدیدی نرفتیم و تلاش کردیم در راستای تحقق وعده های قبلی گام برداریم مگر آنکه در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان اعتباری برای پروژه خاصی اختصاص یافته باشد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۲۱۲ پروژه صرفاً در حوزه روستایی در گلستان افتتاح و ۹۳ پروژه هم کلنگ زنی شده است، بیان کرد: در مجموع با کلنگ زنی و افتتاح این پروژه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به روستاهای استان گلستان تزریق شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اضافه کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم در بخش پروژه های روستایی، تمامی روستاهای استان گلستان به یک کارگاه کوچک تبدیل شده و در هر روستای گلستان یک کار عمرانی در حال انجام است و کالبد روستا در دست تغییر است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۲ نقطه تحت عنوان روستا، آبادی و اقامتگاه روستایی در استان وجود دارد، افزود: براساس آماری که در بهمن ماه سال ۵۶ و ۵۷ در دوران رژیم منحوس طاغوت گردآوری شده پنج شاخص خدمات رسانی اعم از بهره مندی از آب، برق، مخابرات، خودرو و غیره در روستاهای کل کشور صفر بوده اما امروز این شاخص ها به بالای ۹۵ درصد رسیده و پس از انقلاب اسلامی خدمات خوبی به روستائیان ارائه شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان به برنامه های افزایش درآمد خانوارهای روستایی در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: یکی از موضوعات و دغدغه های مهم استاندار گلستان در آغاز کار، توسعه و پیشرفت روستاهای استان گلستان برگرفته از سند تحول دولت مردمی بود که به واسطه آن در وزارت کشور یک قرارگاه جهادی تحت عنوان توسعه و پیشرفت همه جانبه روستاهای کشور تشکیل شد و به تناسب آن در استان گلستان قرارگاه جهادی با موضوع توسعه و پیشرفت استان شکل گرفت.

محب حسینی با بیان اینکه به ما به دنبال بازگشت روستائیان به روستاها هستیم، تأکید کرد: روستاها محلی برای زندگی است و نباید به آن به عنوان یک نقطه حاشیه ای نگاه شود، یکی از علل مهاجرت روستائیان مشکلات اقتصادی، تأمین زمین و مسکن روستائیان است که دولت مردمی در این بخش‌ها تدابیر خوبی اندیشیده است.

وی خاطرنشان کرد: از دل ۹۲۰ روستای دارای دهیار گلستان، ۱۱۰ روستا به عنوان پایلوت و توسعه پیشرفت اقتصادی روستاهای استان انتخاب شدند و این انتخاب روستاها براساس جمع بندی ها و اطلاعات آماری جمع آوری شده طی سال های اخیر انجام شده است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401061208941/%D8%B9%D8%B2%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B9-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B9%DA%A9%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87

سید کمال محب حسینی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان را جمعیت روستایی تشکیل می دهد و استان از لحاظ جمعیت و تعداد روستا دومین استان کشور است.