طلای جهانی دلار را جا گذاشت

کمیسیون ملی بهداشت چین در گامی بزرگ برای کاهش محدودیت‌ها در مرزهای خود که از سال ۲۰۲۰ تا حد زیادی متوقف شده‌اند، اعلام کرد که چین مصرف‌کننده اصلی طلا، از ۸ ژانویه، الزام مسافران ورودی به قرنطینه را متوقف خواهد کرد.

طلا از زمانی که در اواخر سپتامبر به پایین‌ترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسید، نزدیک به ۲۰۰ دلار افزایش یافته است زیرا انتظارات در مورد افزایش آهسته‌تر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا جذابیت دلار را کمرنگ کرده است.

شاخص دلار ۰.۳ درصد کاهش یافت. کریستوفر وونگ، استراتژیست ارزی در OCBC گفت: دلار در حالی کاهش یافت که احساسات ریسک‌پذیر در بحبوحه قوانین قرنطینه چین که به قیمت طلا کمک می‌کند، بهبود یافته است.

داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف کننده ایالات‌متحده در ماه نوامبر به سختی افزایش یافته است، در حالی که تورم بیشتر کاهش یافته است.

قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) افزایش یافت زیرا کاهش ارزش دلار باعث شد تا شمش‌های هم‌قیمت دلار برای خریداران خارجی ارزان‌تر شوند، اگرچه معاملات پس از تعطیلات طولانی آخر هفته کریسمس اندک بود.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه به وقت شرقی با ۸.۵ درصد افزایش به ۱۸۰۷ دلار رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، سود شرکت‌های صنعتی چین در دوره ژانویه تا نوامبر، زمانی که محدودیت‌های شدید مرتبط با کووید، فعالیت کارخانه‌ها و زنجیره تامین را مختل کرد، بیشتر کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۳.۹۲ دلار، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۲۵ دلار و ۳۶ سنت و پالادیوم ثابت در ۱۷۶۴ دلار رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرده است که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره را در سال آینده افزایش خواهد داد. طلا در بیشتر سال ۲۰۲۲ در بحبوحه تشدید تهاجمی سیاست‌های پولی، افزایش بازدهی واقعی و قدرت دلار ضعیف‌تر بود. در صورت چرخش فدرال رزرو، بهبود پایدار قیمت طلا امکان پذیر است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401100603287/%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%AC%D8%A7-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AA