طراحی کنترل کننده سامانه مدیریت حرارت خودروی الکتریکی تارا

دکتر افشین بنازاده در این خصوص گفت: در پروژه مذکور با در نظر گرفتن سناریوهای مختلفِ ناشی از تغییر شرایط محیطی یا سیستمی، مکانیزم‌های مطلوب کنترلی جهت تعیین مقادیر مناسب ورودی‌های سیستم اعم از فرامین کمپرسور، پمپ‌های الکتریکی، فن، هیترها و شیرهای انبساط طراحی و اجرا شد.

به گفته وی پس از طراحی سامانه کنترلی و انجام شبیه‌سازی‌های مربوط، ساختار طراحی شده ابتدا بر روی میز تست و سپس بر روی نمونه‌ی نیمه صنعتی خودروی تارا الکتریک با موفقیت اجرا و تست شد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401090704346/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ در این پروژه، دو گروه از استادان دانشگاه صنعتی شریف شامل «گروه طراحی سامانه کنترل» به سرپرستی دکتر افشین بنازاده و دکتر سیدمحمدعلی امامی و «گروه طراحی و ساخت میز تست» به سرپرستی دکتر امیر مردانی و دکتر محمدرضا مراد از دانشکده مهندسی هوافضا به مدت 13 ماه فعالیت داشتند.

در این پروژه به طراحی یک سامانه کنترلِ خودکار برای مدیریت هم‌زمان دمای باتری، کابین و اجزای قوای محرکه‌ی خودروی الکتریکی تارا پرداخته شده است.

به گزارش ایسنا، شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو (جتکو) با همکاری محققین دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی کنترل کننده و ساخت میز تست سامانه مدیریت حرارت برای خودروی الکتریکی تارا شدند.

جمعی از محققین دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی کنترل کننده و ساخت میز تست سامانه مدیریت حرارت خودروی الکتریکی تارا شدند.