صنعت و ساختمان دارای بیشترین حوادث ناشی از کار

معاون روابط کار وزارت تعاون اظهارداشت: در این همایش متخصصان ایمنی حوزه معدن، اساتید دانشگاه و بازرسان کار از سراسر کشور حضور دارند تا با انتقال تجربیات و دستاوردهای علمی بتوانیم این حوزه ایمنی را در معادن کشور ارتقا دهیم.

وی گفت: ما در شورای عالی حفاظت فنی به عنوان دولت وظیفه داریم از ظرفیت ها و تشکل های کارگری کارفرمایی و همچنین خبرگان حوزه ایمنی کشور استفاده کنیم و با تدوین آیین نامه ها و آموزش های لازم در حفظ جان کارگران و کارکنان حوزه صنعت کشور با ارتقای ضریب ایمنی شمار حوادث، تلفات و مصدومان را کاهش دهیم.

ایمان عتیقی افزود: بدون مکانیزه کردن فرآیندهای لازم نمی توان به ایمنی مطلوب در معادن دست یافت و صیانت از نیروی انسانی شاغل در معادن  بهبود بهره وری و صیانت از سرمایه های انسانی را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا در این همایش بیش از ۳۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان شرکت های معدنی و بازرسان کار در کنار استادان دانشگاه و فعالان حوزه ایمنی به همراه برخی مهمانان خارجی حضور داشتند و در پایان از مقالات برتر نیز تجلیل شد.

حوادث ناشی از کار در معادن تنها ۲ درصد است که برگزاری این همایش ها به کاهش همین میزان هم کمک می کند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر هم به عنوان میزبان این همایش کشوری گفت: این گردهمایی با هدف ارتقای دانش ایمنی، اشتراک تجارب و همچنین استفاده از مدل های موفق در استقرار سیستم های مدیریتی ایمنی در معادن و صنایع معدنی برگزار شد.

مجتبی مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان نیز در این مراسم از جمله از رسالت های این نهاد را ترویج فرهنگ ایمنی در کارگاهها برشمرد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای سال جاری میزان حوادث ناشی از کار در استان کاهش پیدا کرده شمار فوتی های ناشی از حوادث در معادن را سال ۹۹ به تعداد ۹ نفر و سال گذشته را نیز چهار نفر اعلام و بیان کرد که این آمار امسال با روند کاهشی مواجه بوده است.

سیرجان به عنوان قطب بزرگ معدنی و صنایع معدنی کشور در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84857618/%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D9%86%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1

به گفته وی در سطح کشور در نتیجه حوادث ناشی از کار ۷۴۰ نفر فوتی در سال ثبت می شود.

به گزارش ایرنا علی حسین رعیتی فر روز چهارشنبه در دومین همایش ملی ایمنی درمعادن و صنایع معدنی در محل شرکت گل گهر سیرجان اظهارداشت: