صنایع پیشرفته آینده توسعه صنعتی کشور و دنیا هستند/ تاکید بر تولید همه‌جانبه و متوازن در مناطق مختلف کشور

به گزارش ایرنا از صحا، “نادری‌منش”  در نشست هم‌اندیشی نمایندگان استانی این صندوق، اظهار داشت: تولید، پیشران اقتصاد جهانی‌ است و اقتصادها در کشورهای مختلف به‌دنبال تولید هستند.
وی یادآور شد: در یک دوره زمانی برخی کشورهای صنعتی چون معتقد بودند که تولید ارزش افزوده کمتری نسبت به برندینگ، طراحی و توزیع دارد، آن را از چرخه اقتصاد خود خارج کردند.
نادری‌منش خاطرنشان کرد: طی دهه گذشته همه کشورها به سمت سیاست‌های تولید بازگشته‌اند و حتی دموکرات‌های آمریکا در اسناد صنعتی خود بر سیاست‌های تولیدمحور تاکید می‌کنند و کشورها نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقه‌ای هم به دنبال تولید هستند.
وی به پایداری نیروی کار و اقتصاد و ایجاد توازن در کشورها به عنوان مزایای بسط تولید در مناطق مختلف کشور اشاره و تصریح کرد: یکی از بحث‌های جدی در این صندوق علاوه بر تولید صنایع پیشرفته، تولید همه‌جانبه و متوازن در مناطق مختلف کشور است تا بتوانیم براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها تولید را رونق ببخشیم.
وی تاکید کرد: بهترین راه استفاده از مزیت‌های منطقه ای، بهره‌گیری از متخصصان همان منطقه است، زیرا ساختار، ظرفیت‌ها و  نیروی انسانی منطقه را می‌شناسند.
نادری‌منش با بیان اینکه صحا بازوی تامین مالی و سیاستگذاری با رویکرد تامین مالی صنایع پیشرفته است، گفت: تامین مالی فقط اعطای سرمایه و تسهیلات نیست، بلکه با هدایت اعتباری، هدایت سیاستی نیز صورت می‌پذیرد.
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به مزایای تامین مالی، خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مورد استفاده در دنیا، تامین مالی است و با این ابزار می‌توان ضمن سیاستگذاری صنعتی، بحث جدی کمبود و مهاجرت نیروهای متخصص را از طریق آموزش و برگزاری سمینارها و اعطای گرنت‌های خاص به شرکت‌ها در ازای نگهداری نیروها رفع کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان صحا بهترین نیروهای تخصصی سازمان‌های صمت استانی هستند و این می‌تواند به حوزه صنایع پیشرفته کمک کند، بیان داشت: این حوزه آینده توسعه صنعتی کشور و دنیا هست و نقش آن در انقلاب چهارم صنعتی جدی است و صنایعی چون پتروشیمی، سرامیک، نساجی‌ها، فلزات و… همگی از طریق رسوخ فناوری‌های پیشرفته می‌توانند به تولید ادامه دهند و رقابت‌پذیر باشند.
مدیرعامل صحا تاکید کرد: نمونه‌هایی از شرکت‌های مورد حمایت صندوق داشته‌ایم که با وام‌های چند میلیونی، ۲۰ سال پیش کار خود را با صحا شروع کرده‌اند و اکنون شرکت‌های بزرگی هستند که وقتی روسای جمهور و وزرا به کشورهای دیگر می‌روند، با این شرکت‌ها برای صادرات قرارداد منعقد می‌شود و در استان‌ها هم چنین شرکت‌هایی داریم که می‌توانند محور شروع شبکه‌سازی‌ها و خوشه‌های صنعتی باشند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84842585/%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF