صنایع آب‌بر مکلفند آب مصرفی خود را تامین کنند

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، نشست کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی استان امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه به ریاست صادق خلیلیان، استاندار خوزستان برگزار شد.

در این جلسه مباحثی پیرامون سند سازگاری با کم آبی در دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان این دستگاه‌ها به بیان برنامه‌های اجرایی خود پرداختند. در این راستا برنامه اجرایی سازمان جهاد کشاورزی متشکل از ۱۰ محور بود که ۵ محور آن سازه‌ای و ۵ محور باقی‌مانده مرتبط با مسائل فنی و کشت می‌شد.

در ادامه نیز پیرامون سند سازگاری با کم آبی در حوزه کاری آبفا ۱۴ محور مطرح شد و استاندار خوزستان بر هماهنگی‌ هر چه بیشتر دستگاه‌ها در راستای سند سازگاری با کم‌آبی تأکید کرد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401081712159/%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%A2%D8%A8-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%DA%A9%D9%84%D9%81%D9%86%D8%AF-%D8%A2%D8%A8-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: قرار دادن آب شرب مردم در اختیار صنایع قابل قبول نیست؛ در این راستا صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند مکلفند تا آب مورد نیاز مصرفی صنعت خود را از طریق آب دریا تأمین کنند؛ همچنین برخی دیگر از صنایع می‌توانند از پساب فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

خلیلیان با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی پیرامون وضعیت بارندگی‌های پیش رو عنوان کرد: امیدواریم که بتوانیم برنامه کشت امسال را نیز مانند سال‌های گذشته به خوبی پشت سر بگذاریم و کشاورزان عزیز استان نیز درآمد خوبی داشته باشند.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست با اشاره به برنامه‌ اجرایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی عنوان داشت: برنامه کشت پائیزه را می‌تواند با توجه به محورهای اشاره شده سند سازگاری با کم‌آبی در حوزه‌ رودخانه‌های استان متناسب با ابلاغ وزارت جهاد کشارزی به استان انجام شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: برخی از صنایع برنامه خود را در راستای احداث تأسیسات تصفیه فاضلاب ارائه کردند تا آب حاصل از آن برای صنعت و کشاورزی استفاده شود.

وی با بیان اینکه صنایع عمده آب‌بر استان مکلفند آب مصرفی خود را تأمین کنند، گفت: قرار دادن آب شرب مردم در اختیار صنایع قابل قبول نیست؛ در این راستا صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند مکلفند تا آب مورد نیاز مصرفی صنعت خود را از طریق آب دریا تأمین کنند؛ همچنین برخی دیگر از صنایع می‌توانند از پساب فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.