صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۴

وی ادامه داد: پرداخت  ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر از هفته گذشته آغاز شده که ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن در سامانه سیتا به استان‌ها اختصاص یافته است، همچنین با دستور  رئیس جمهور بسته ویژه حمایتی برای دام و طیور  در نظر گرفته شد که  طی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان برای دو صندوق عشایری و دامپروری اختصاص یافت تا نهاده دامی را به‌صورت اعتباری در اختیار دامداران قرار دهند.

وزیر جهاد کشاورزی، افزود: در صورت وجود مابه التفاوت قیمت هنگام عرضه به بازار نسبت به خرید مصوب، زیان اتحادیه‌ها توسط دولت پرداخت خواهد شد و برای این امر با اتحادیه‌ها قرارداد خواهیم بست. تسهیلات لازم توسط بانک کشاورزی و صندوق حمایت از مرغداران به اتحادیه ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورز ما بدون سند هویت ندارد گفت: یکی از برنامه‌ها تحویل اسناد اراضی کشاورزی به صورت صددرصد تا پایان دولت فعلی است؛ میزان صدور سند از شاخص‌های ارزیابی مدیران در ادارات جهاد کشاورزی است. تا قبل از  شروع دولت فعلی ۴ درصد زمین‌های کشاورزی دارای سند بودند اما کنون این عدد به ۱۰ درصد رسیده است. تا پایان سال آینده رفع تداخلات که مانع صدور اسناد است را به صفر می‌رسانیم و تا پایان سال۱۴۰۴ تمام اراضی کشاورزی را سند دار خواهیم کرد. تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ باید تمام اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان به‌عنوان اولین شهرستان استان اصفهان به‌صورت کامل سنددار شده باشد.

ساداتی‌نژاد یادآورشد: هر سرمایه‌گذاری تمایل به احداث سردخانه، صنایع تبدیلی و فرآوری در گلپایگان را داشته باشد از محل تبصره ۱۸ تسهیلات دریافت خواهد کرد. این خواسته درستی است که اگر منابع آبی این منطقه برای آب شرب به شهر دیگری منتقل می‌شود حتما باید در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم. همچین اعتبار احیای قنوات شهرستان گلپایگان را از ۶ به ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش می‌دهیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه گلپایگان دارای ظرفیت کشاورزی است و باید از آن استفاده کنیم ادامه داد: موضوع آبخیزداری را باید در گلپایگان و خوانسار جدی بگیریم و در نگهداشت و حفاظت آب و خاک به‌صورت جدی اقدام شود. در همین راستا ۵ میلیارد تومان برای این حوزه در سال جاری تخصیص خواهیم داد. طرح کاشت یک میلیارد نهال را در دستور کار داریم و در اسفندماه نهال‌ها توسط منابع طبیعی برای کاشت در دشت شمال فراهم می‌شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد، بعد از ظهر امروز(پنجشنبه، ۱ دی ماه) در نشست با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: گلپایگان شهرستان ویژه‌ای در استان اصفهان است، زمانی که در کشور نام گلپایگان می‌آید جذابیت‌های طبیعی در ذهن متبادر می‌شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401100100363/%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B4

وی افزود: در گلپایگان هم از نبود آب صحبت شد. هیچ کس بهتر از کشاورز ایرانی کمبود آب را حس نمی‌کند و قطعا می‌دانند تامین آب شرب اولویت اول است. بودجه آبیاری نوین در گلپایگان در سال جاری حدود ۷ میلیارد تومان است که به همین میزان به بودجه این بخش در سال جاری اضافه خواهیم کرد و این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: دامداران و مرغداران در کشور ایثار بزرگی کردند. در سال جاری یک اصلاح بزرگ اقتصادی کردیم و این قشر شرافتمندانه برای سفره مردم ایستادگی کردند. در راستای حمایت از دامداران و مرغداران ۱۰ هزار میلیارد تومان تا پایان شهریورماه در قالب دامدار کارت به دامداران تسهیلات داده‌ایم که در حال استمهال آن تا پایان خرداد هستیم.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید بازار را به اتحادیه بسپاریم و مداخلات دولتی را کاهش دهیم، گفت: از دو هفته گذشته تنظیم بازار را به اتحادیه‌های مرغداران ۳۱ استان کشور واگذار  کرده‌ایم، اتحادیه‌ها مرغ مازاد را خریداری و منجمد خواهند کرد و سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار این اتحادیه‌ها قرار خواهد گرفت و در زمان نیاز به بازار عرضه خواهند کرد.

ایسنا/اصفهان وزیر جهاد کشاورزی گفت: دامداران و مرغداران در کشور  ایثار بزرگی کردند، در سال جاری یک اصلاح بزرگ اقتصادی کردیم و این قشر شرافتمندانه برای سفره مردم ایستادگی کردند.