شغل دلخواهتان را در این سایت پیدا کنید

سامانه جستجوی شغل به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، شغل مورد نظرشان را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیاز، اطلاعات خود را همراه با درخواست نیروی کار به ثبت برسانند. سامانه جستجوی شغل همچنین دارای‌ این قابلیت است که چنانچه کارجو امکان دسترسی به سیستم را نداشته باشد با مراجعه به کاریابی‌ها از امکانات سامانه استفاده کند.

شغل دلخواهتان را در این سایت پیدا کنید

این سامانه هم اکنون به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، کار مورد نظر را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیاز، اطلاعات خود را همراه با درخواست نیروی کار به ثبت برسانند.

سامانه جستجوی شغل بستری مناسب برای ثبت درخواست شغلی کارجویان و تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان است و در کمترین زمان ممکن کارجو و کارفرما را از طریق کاریابی‌ها به هم متصل می‌کند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401053122726/%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D8%AF%D9%84%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AFاین سامانه به گونه‌ای طراحی شده که کارجویان به شکل مستقل وارد سامانه می‌شوند و در آن ثبت نام می‌کنند و پس از تکمیل رزومه، فرصتهای شغلی مورد نظر را جست وجو و در صورت نیاز درخواست استخدام خود را در سامانه ثبت می‌کنند.

سامانه جستجوی شغل از جمله سامانه‌های راه‌اندازی شده فعال توسط وزارت کار است که از دو بخش جستجوی نیروی کار و فرصت شغلی تشکیل شده و کارفرما، کارجو و کاریابی را به یکدیگر متصل می‌کند.

متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت‌نام، تکمیل پروفایل شغلی و جستجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جستجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند.

محمود کریمی بیرانوند ـ معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ درباره نحوه فعالیت این سامانه می گوید: با توجه به افزایش انتظارات افراد در خصوص کیفیت و کمیت خدمات اشتغال و کاریابی‌ها، استفاده از وب‌ سرویس‌ها در ارائه خدمات اشتغال بیش از پیش احساس شد و در این راستا، سامانه جستجوی شغل به نشانی در دی ماه ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی می گوید: کارجویان بعد از تکمیل رزومه و ثبت درخواست خود در سامانه می توانند فرصت‌های شغلی مرتبط و مورد علاقه خود را در آن جستجو کنند. کارفرمایان نیز می توانند بعد از ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات شغلی، فرصت‌های شغلی مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند تا پس از بررسی و تأیید کاریابی‌ها در سامانه منتشر شود.

آنطور که معاون اشتغال وزارت کار گفته در صورت نیاز کارفرمایان می‌توانند از بین رزومه‌های موجود در سامانه جستجو کرده و درخواست بکارگماری کارجویان را در سیستم ثبت کنند تا باقی مراحل توسط کاریابی انجام شود.

از دیگر مزایای سامانه این است که وقتی اطلاعات کارجویان ثبت شد، چنانچه کارجو به مهارت خاصی نیاز داشت، سازمان آموزش فنی وحرفه ای ورود کرده با ارائه آموزش های مهارتی، کارجو را به سمت مهارت آموزی هدایت می‌کند و در طول این فرایند نظارت مستمر وزارت کار بر فعالیت کاریابی‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌های جست وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما به یکدیگر، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار دی ماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، همه متقاضیان کار و کارفرمایان در صورت تمایل می توانند برای اطلاع از فرصتهای شغلی موجود و تامین نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه جستجوی شغل به نشانی مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی مدیریت فرصت‌های شغلی و روابط میان کارجویان و کارفرمایان برعهده کاریابی‌ها است، می‌گوید: درخواست‌های بکارگماری و استخدامی ثبت‌شده توسط کارفرمایان و کارجویان در سامانه توسط کاریابی‌ها بررسی و رسیدگی می‌شود و کاریابی‌ها این قابلیت را دارند که اطلاعات کارجویان و کارفرمایانی که به‌ شکل حضوری مراجعه می‌کنند را در سامانه مستقیما ثبت کنند.