سند آمایش صنعتی ۴۸۰ شهر تدوین شد

وی با بیان اینکه در وزارت صنعت ۱۰۶ طرح تحولی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت و خودرو تعریف شده‌است گفت: خودرو دیگر صنعت نیست و به بحث امنیت ملی تبدیل شده، البته اگر بتوانیم موانع را رفع کنیم، اتفاق‌های مهمی در این بخش رخ خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه همین کارهایی که روی زمین است را باید انجام دهیم خاطرنشان کرد:  طرح‌های ایجادی صرفا طرح‌های اولویت‌دار و نیازهای راهبردی کشور است.

حاج حسینی افزود: ما باید تلاش کنیم، اگر یک واحد تولیدی ۲۰۰ نیرو دارد، این تعداد به ۱۰۰ نفر کاهش پیدا نکند، بلکه به ۳۰۰ نفر برسد.

حاج حسینی تاکید کرد: چون وزارت صمت تا ۴۰ درصد سهم تولید ناخالص داخلی کشور را دارد، عدم حضور این وزارتخانه در طرح بانکداری اسلامی خلاف قانون برنامه توسعه است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84870402/%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%DB%B4%DB%B8%DB%B0-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%AF

وی همچنین با اشاره به طرح بانکداری اسلامی که هم اکنون در مجلس شورای در دست بررسی است خاطرنشان کرد: در ماده هفت این طرح هیات عالی گذاشتند، که در حقیقت رکن عالی بانکداری اسلامی محسوب می‌شود، اما اصلا  ردپایی از وزارت صنعت نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد حاج حسینی روز دوشنبه در پنجاه‌وچهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قم، در تالار کرامت استانداری افزود: طبق فرمایش رئیس جمهور نباید کارهای نمایشی انجام دهیم و کلنگ دست بگیریم.

حاج حسینی همچنین موضوع درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: انتقادهایی که از جانب بخش توزیع صورت گرفت، باعث شد تا قیمت مصرف کننده نیز بر روی کالاها درج شود.

معاون وزیر صنعت با ذکر اینکه  در فعالیت‌های تولیدی اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم یادآور شد: در دولت سیزدهم با شعارهایی که داده شد، نیت این بود کارهای ویژه‌ای را انجام دهیم که در حال انجام است و آیت‌الله رئیسی هم در میدان هستند.