سفرهای جاده‌ای مردم به اوج رسید

سفرهای جاده‌ای مردم به اوج رسید

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401041912987/%D8%B3%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88%D8%AC-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF

تردد وسایل نقلیه مختلف (مجموع ورودی و خروجی خودرو) در این ایام به گونه‌ای است که استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، قم و قزوین به ترتیب با ۷۴ ۷۲، ۵۸، ۵۷ و ۴۹ درصد رشد بیشترین افزایش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته‌اند.

در روزهای تعطیل گذشته، سفرهای جاده‌ای مردم افزایش قابل توجهی داشته و در این میان استان‌های شمالی مثل همیشه مقصد عمده مسافران بوده است.

به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور از وضعیت تردد تعطیلات عید قربان (از ۱۵ تا ۱۸ تیر) به طور متوسط یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۱۷۲ وسلیه نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد کردند که این روند از چهارشنبه آغاز شده و روندی صعودی داشته است. این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد و در قیاس با همین ایام در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۴۰ درصد و سه درصد افزایش یافته است.

سفرهای جاده‌ای مردم به اوج رسید

در روز گذشته (شنبه ۱۸ تیرماه) بیشترین رشد تردد وسایل نقلیه در مجورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت در مسیر شمال به جنوب اتفاق افتاده است که به ترتیب ۹۱، ۶۵، ۷۳ و ۷۶ درصد رشد را نسبت به  متوسط سال گذشته تجربه کردند. البته نکته عجیب ماجرا اینجاست که جاده فیروزکوه تنها محوری است که در روز گذشته افزایش تردد در مسیر رفت آن (به سمت شمال) بیشتر از مسیر برگشت بوده چرا که مردم دیروز و امروز عمدتا در راه بازگشت به شهرهای خودشان بوده‌اند.

نقشه تخلیه و انباشت خودر و از ۱۵ تا ۱۸ تیر نشان می‌دهد که تهران و البرز در صدر استان‌هایی قرار دارند که بیشترین خروجی یا به اصطلاح تخلیه خودرو را داشته‌اند؛ به گونه ای که ۲۳۸ هزار خودرو بیشتر از وسایل نقلیه‌ای که وارد این دو استان شدند، از تهران و البرز خارج شدند. همچنین استان مازندران و پس از آن گیلان، اراک و زنجان بیشترین انباشت خودرو را تجربه کردند که یعنی عمده مقاصد مسافرتی مردم در روزهای تعطیل گذشته همین مناطق بوده است.

همچنین براساس اطلاعات پلاک ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در روزهای گذشته (۱۵ تا ۱۸ تیرماه) حدود هفت میلیون و ۶۷۲ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون شهری رؤیت شدند که از این تعداد پلاک حدود هفت میلیون و ۲۹۰ هزار خودرو مربوط به وسایل نقلیه شخصی مردم بوده است. آمارها نشان می دهد که حدود دو میلیون دستگاه وسیله نقلیه مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین تعداد پلاک‌های مشاهده شده در جاده‌های کشور را دارند.

سفرهای جاده‌ای مردم به اوج رسید