سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز پرریسک است

پاشایی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، همچنین از شناسایی گوشی‌های مردم توسط متقلبان سخن گفت و افزود: افراد سودجو با هک کردن کیف پول مردم، آن را خالی و سرقت می کنند. همچنین ممکن است یک سرمایه گذار فوت کند و خانواده او نیز هیچ راه اثباتی برای دریافت رمز ارز او ندارند. لذا سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز در شرایط فعلی در کشورمان بسیار ریسک پذیر است.

وی افزود: این بازار سودآور است ولی نه در کشور ما و فقط کسانی سود می‌کنند که هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند. این ها مردم را ترغیب کرده که پول بیشتری وارد میدان کنند و فقط به مشتری اعتبار می‌دهند. ولی سایت های داخلی به مردم اجازه انتقال اعتبار را نمی‌دهند، چون خالی فروشی کرده و این اعتبار دروغین است و نمی توان در بازارهای جهانی از آن بهره گرفت.

در همین زمینه بخوانید:‌

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به برخی اقدامات مجرمانه و به خصوص کلاهبرداری از شهروندان در حوزه رمزارزها اظهارکرد: بعد از اقدامات پیشگیرانه در زمینه شرط بندی و قمار، دسترسی مجرمان به درگاه‌های اینترنتی کاهش یافت و آگاهی مردم افزوده شد که در این شرایط جرایم در این زمینه کاهش پیدا کرد. اما باید بدانیم که جرم هیچگاه تمام نمی‌شود و آن دسته از مجرمانی که دانشی بالا دارند، بسیار اتوکشیده و شیک و خوش تیپ و خوش صحبت هستند.

هشدار پلیس فتا درباره محافظت از رمز ارزها

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401042920128/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

معاون اجتماعی پلیس فتا در عین حال از قوانینی خبر داد که در حال ارائه رمز ارز ملی است و گفت: در ایران پرداخت رمز ارز برای اجناس و کالا و خدمات ممنوع و جرم است.

معاون اجتماعی پلیس فتا سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز را در شرایط فعلی بسیار ریسک پذیر توصیف کرد.

دستگیری ابر کلاهبردار رمز ارزها در تهران

معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان این که بسیاری کشورها پول را از مبادلات مالی خارج کرده‌اند، ادامه داد: ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از مردم ما در حال استخراج رمز ارز هستند. تا این جای کار هم ما به قانونی شدن اصرار داشتیم. تمام تبلیغات نیز بدین صورت است که صرافی‌ها خود را مجریِ خارجی‌ها نشان می‌دهند و در حقیقت به مردم خالی فروشی می‌کنند. در حالی که باید یک پول در اختیارشان باشد تا به مردم اختصاص دهند ولی این‌ها خالی فروشی می‌کنند.

کلاهبرداری ۷ میلیاردی در پوشش خرید ارز دیجیتال

وی ادامه داد: امروز نیز سودآور ترین روش کلاهبرداری فروش رمز ارز است؛ چون این حوزه و استخراج و واگذاری آن هنوز تابع مقررات و قوانین خاصی نیست و فقط یکسری از صرافی‌ها مقداری رمز ارز در اختیار تجار قرار می‌دهند تا واردات صورت گیرد.

۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از مردم ایران در حال استخراج رمز ارز هستند