ساخت ۱۰ بیمارستان در برنامه دولت سیزدهم

از سال گذشته ساخت ۱۰ بیمارستان در نقاط مختلف کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم قرار گرفته و چهار بیمارستان افتتاح شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان مجری ساختمان‌های و تاسیسات دولتی، زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، پروژه‌های مختلف بیمارستانی، ورزشگاهی، انتظامی و زیرساختی را در دولت سیزدهم در دستور کار قرار داده است. آن‌طور که مدیرعامل این سازمان اعلام کرده چهار بیمارستان شامل بیمارستان‌های ۳۱۳ تختی جهرم، ۱۴۴ تختی گچساران، ۲۷۳ تختی تربت‌حیدریه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، و ۹۹ تختی مهدی‌ شهر از جمله بیمارستان‌های تکمیل و تحویل شده در دولت سیزدهم بوده است. در مجموع ۴ بیمارستان با ۸۲۷ تخت و در مساحت ۷۱ هزار و ۱۵۵ مترمربع تکمیل و تحویل شد.

علی نبیان با بیان این خبر به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است: پروژه‌های بیمارستانی ۲۷۳ تختی تربت‌حیدریه، بیمارستان ۱۴۲تختی گچساران، بیمارستان ۳۱۳ تختی جهرم و بیمارستان ۹۹ تختی مهدیشهر در مجموع با حدود ۸۳۰ تخت بیمارستانی و در زیربنای ۷۱ هزار و ۱۵۵ مترمربع در سال گذشته توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تکمیل و تحویل بهره‌بردار شد.

احداث ۱۰ بیمارستان از سال گذشته در برنامه سازمان مجری قرار گرفته است. بیمارستان ۳۵۰ تختی جایگزین مراغه، بیمارستان ۲۰۰ تختی بناب، بیمارستان ۲۰۰ تختی کوار، احداث بیمارستان ۵۴۰ تختی جایگزین بیمارستان‌های فرسوده خاتم‌الانبیاء، بهاران و بوعلی زاهدان ، احداث بیمارستان ۳۴۱ تختی آموزشی ساری، احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر، بیمارستان ۱۰۰ تختی عسلویه، بیمارستان ۸۶ تختی رامهرمز، بیمارستان ۲۵۰ تختی شادگان از سال گذشته با تلاش‌های سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در برنامه احداث قرار گرفت و همچنین توسعه بیمارستان تاکستان از ۹۶ به ۲۰۰ تخت نیز از جمله برنامه‌های سازمان از سال گذشته بوده است.

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در حوزه ساخت بیمارستان و مراکز درمانی، مراکز ورزشگاهی، تامینی و تربیتی و پروژه‌های زیرساختی مسئولیت داشته که در بخش بیمارستان در ایام پاندمی کرونا ۱۴ بیمارستان احداث، تکمیل و تحویل شد که ۱۲ بیمارستان در دولت سیزدهم تحویل شد.

به گفته نبیان، پروژه حرم حضرت معصومه (س) یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در سفر رییس‌جمهور تامین منابع شده و در صدد هستیم با تخصیص منابع رواق آن به اتمام برسد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401060604771/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%B1%DB%B0-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85