ساختمان هوشمند امکانات و مزایای هوشمندسازی ساختمان-خانه هوشمند آکو

جالب است بدانید که هوشمند سازی ساختمان تنها به یک شیوه صورت نمی گیرد و با توجه به بودجه ای که کارفرما برای این منظور در نظر دارد و نیز شرایط پروژه، می توان از بهترین گزینه برای هوشمند کردن خانه و ساختمان استفاده کرد. اما انواع سیستم های هوشمند ساختمان کدامند؟ به چه روش هایی می توان اصول هوشمند سازی را در یک ساختمان پیاده نمود؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. مهمترین قابلیت هوشمند سازی ساختمان این است که سیستم های اصلی موجود در آن به هم متصل می شوند. این همان چیزی است که یک ساختمان را “هوشمند” می کند و سیستم های موجود در آن قادر هستند که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با استفاده از تجهیزات ساختمان هوشمند می توانید از طریق تلفن همراهتان از هر کجای دنیای کنترل سیستم سرمایش و گرمایش، درب های ورودی و خروجی منزل و اتاق ها، سیستم های صوتی و تصویری، پرده ها، سیستم آبیاری فضای سبز و … را کنترل کنید.

اتوماسیون و شبکه در هوشمند سازی ساختمان

ساختمان هوشمند امکانات و مزایای هوشمندسازی ساختمان-خانه هوشمند آکو

این روزها تکنولوژی با سرعت بالایی در حال پیشرفت است؛ هر کاری که به صورت هوشمند طراحی می­ شود جای تعجبی برایمان ندارد. هوشمندسازی ساختمان یکی از اصطلاحاتی است که این روزها بسیار شنیده می­ شود. منظور از هوشمند بودن ساختمان چیست؟ امکانات خانه هوشمند کدامند؟ یک ساختمان هوشمند چه مزایایی دارد؟ در این مطلب از چیدانه به این موضوع جذاب می ­پردازیم، با ما همراه باشید. مطالب آموزش هوشمندسازی ساختمان کاملا متناسب با بازار کار آموزش داده خواهد شد. دفتر مرکزی خانه هوشمند Control4 در سالت لیک سیتی، ایالت یوتا، کشور امریکا مستقر است و از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۹ ، هنگامی که با SnapAV ادغام شد، یک شرکت بازرگانی عمومی بود.

در کمال آرامش از سیستم خانه هوشمند خود استفاده کنید چرا که پس از تمامی مراحل انجام شده ما همچنان در کنارتان خواهیم بود و با پشتیبانی های خود شما را تنها نخواهیم هوشمندسازی ساختمان گذاشت. این کنترل کننده ها معمولاً دارای ورودی های آنالوگ و دیجیتال هستند که می توانند متغیر های دما، رطوبت و فشار را اندازه‌گیری کنند. خروجی های آنالوگ و دیجیتال نیز برای کنترل ورود و خروج آب سرد یا گرم و یا هوای سرد/گرم کاربرد دارند. ورودی های دیجیتال در اصل فرمان هایی از یک دستگاه کنترلر است و ورودی های آنالوگ معمولاً یک جریان یا اندازه گیری از حسگر یک متغیر ( دما، رطوبت، فشار) است. پیشرفته ترین نوع پنل های اعلان حریق در بازار پنل های آدرس پذیر هستند.

  • آنها همچنین در صنعت خودرو استفاده می شوند و نقش مهمی در توسعه اتومبیل های بدون راننده دارند.
  • گروه کارن، از مجموعه هایی است که در هر دو روش هوشمند سازی ساختمان حرفه ای و خوش نام بوده و می توانید با خیالی آسوده هوشمند سازی بنای خود را به این مجموعه بسپارید.
  • با توجه به دستوری که به آنها می دهیم میزان باز یا بسته بودن آنها را مشخص می کنیم.
  • در دسترس بودن اترنت به عنوان یک وسیله ارتباطی بیشتر، انعطاف پذیری توپولوژی های سیستم KNX را افزایش میدهد.
  • در فرایند هوشمند سازی ساختمان ها می توان لوازم و یا سیستم های خانه را به یک شبکه مشترک وصل نموده و به طور مستقل و از راه دور آن ها را کنترل کرد.
در نتیجه با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان می­ توان ساختمان ها را تا سطح مورد نظر هوشمند نمود هزینه این کار نیز بسته به سطح هوشمند سازی می ­تواند بسیار متفاوت بوده ولی امکان­ پذیر می­ باشد. کنترل پنل کارآمد و ناکارآمد موجب مسلح یا خلع سلاح شدن سیستم می شود. یک کنترل پنل مناسب بین قطعات مختلف سیستم، ارتباط برقرار می کند و در صورت بروز هر نوع مشکل در منطقه امنیتی مورد نظر، هشدار لازم را به ساکنین ساختمان می دهد.

سرفصل های دوره مقدماتی آموزش هوشمندسازی ساختمان

تصاویر را با کیفیت بالا به وسیله موردنظری که نصب شده به آن از جمله گوشی تلفن همراه، تلویزیون و…. به این طریق مراقبت و حفاظت کامل را از ساختمان مورد نظر داشته باشد. در این روش یک تابلوی مرکزی وجود دارد که سیم ­ها و کابل­ ها برای تجهیزات مختلف از آن انشعاب می­ گیرند و به بخش­ های مختلف منزل کشیده می­ شوند.

به کمک یک سنسور حرکت، حضور افراد در محیط تشخیص داده می شود و به محض حضور افراد، لامپ ها روشن می شوند. در این اتاق مجموعه ای از نمایشگرها وجود دارد که از طریق آنها می توانیم به هر یک از سیستم های به کار رفته در ساختمان دسترسی داشته باشیم. برای اینکه عملکرد تجهیزات به کار رفته در ساختمان را در هر لحظه نشان دهیم و بتوانیم همه تجهیزات از را از یک نقطه کنترل کنیم از یک اتاق کنترل استفاده می کنیم. به کمک این موتورها، دریچه های هوارسان به صورت اتوماتیک باز و بسته می شوند.

یک ساختمان زمانی هوشمند می‌شود که اجزا و سیستم‌های فنی آن از طریق یک شبکه به هم متصل شوند تا داده‌ها را در همه حوزه‌ها به اشتراک بگذارند. در این قسمت توضیحات کلی در مورد اجرا یک پروژه هوشمند سازی از مرحله بسترسازی تا تحویل به کارفرما آورده شده است. همراهی استادان و کارشناسان دوره ی هوشمندسازی با کارآموزان حتی پس از پایان دوره. هر آنچه یک کارآموز می بایست در دوره ی حضوری یاد بگیرد بی کم و کاست در دوره ی مجازی هوشمندسازی فرا خواهد گرفت.