رییس دادگستری کرمان: نگرانی زیست‌محیطی حداقلی درباره مس سرچشمه وجود دارد

حمیدی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در کنار حمایت از واحدهای صنعتی، نظارت را نیز مدنظر دارد گفت: نظارت ها باید به نحوی بازدارنده باشد که مجموعه های صنعتی و تولیدی از هر فسادی مبرا باشند.

تشکیل کمیته حقیقت یاب سیل رفسنجان ضروری است

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع خبرنگاران در رفسنجان افزود: بازرسی ها از واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور بررسی ظرفیت ها و  عملکرد آنها انجام می شود.

وی یادآور شد: در طول سال به صورت مستمر گزارشاتی از عملکرد واحدهای بزرگ تولیدی را دریافت و بررسی می کنیم و در کنار این موارد ضمن انجام بازدیدهای میدانی، گزارش های رسیده از سازمان بازرسی نیز مورد بررسی و صدور دستورات مقتضی قرار می گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر در یک مجموعه ای فساد از جمله فساد مالی شکل گیرد مهلک ترین ضربه به تولید آن مجموعه وارد می شود و به منظور پیشگیری از فساد، نظارت های قضایی به صورت مستمر انجام می شود.

وی اظهارداشت: باید از صنعت و تولید در مقابل فساد و مفسده حفاظت و صیانت کنیم و در این زمینه مدیران صنعتی ومعدنی باید در مرحله اول خودمراقبتی داشته باشند تا در ادامه نظارت لازم بر زیرمجموعه نیز انجام شود؛ در این زمینه دستگاه های نظارتی نیز نظارت لازم را خواهند داشت.

حمیدی افزود: با بررسی های انجام شده از مجموعه مس سرچشمه مشخص شد مشکل خاصی که موضوع تولید این مجموعه را تهدید کند وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه مس سرچشمه مشکلی که به چشم بیاید وجود ندارد، یادآور شد: به صورت مستمر مسائل را رصد می کنیم و این واحد از واحدهای تولیدی سالمی است که به رفع مشکلات اقتصادی کشور و توسعه استان کمک می کند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه آمار صلح و سازش در این منطقه  بالاتر از متوسط استان است افزود: از ابتدای سال ۴هزار و ۱۳۱فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف حوزه های قضایی رفسنجان، کشکوئیه و صفائیه و در مقابل ۴هزار و ۲۴پرونده مختومه شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84875038/%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%DB%8C-%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D9%82%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B3-%D8%B3%D8%B1%DA%86%D8%B4%D9%85%D9%87

رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بر تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره سیل اخیر نیز تاکید کرد وگفت: در این سیل خسارت هایی به واحدهای مسکونی و تجاری وارد شده و برخی گزارش ها حاکی از مسدود بودن مسیرهای عبور رودخانه ها، وجود سد معبر و تصرف بستر رودخانه ها توسط افراد حقیقی و حقوقی بوده است.

حمیدی یادآور شد: این تصرفات موجب انحراف مسیر آب و ورود آن به داخل شهر شده بود که در این زمینه به دادستان رفسنجان ماموریت داده ام موضوع را از نظر حقوق عامه پیگیری کنند و هیات حقیقت یاب شکل گیرد؛ در صورت هرگونه ترک فعل با عوامل آن برخورد خواهد شد و در ادامه تیم های کارشناسی باید موارد مربوطه را رصد کنند تا جلو خسارت های بعدی گرفته شود.

وی در ادامه یادآورشد: با برگزاری آزمون جذب کارکنان اداری قوه قضاییه ۱۳ نیروی اداری برای شهر رفسنجان تامین می شود و در زمینه جذب نیروی قضایی  نیز اقداماتی در دست انجام است.

به گزارش ایرنا رییس کل دادگستری کرمان همچنین در جمع مدیران مجتمع مس سرچشمه گفت: دستگاه قضایی بر مبنای بررسی ها ونظارت های خود، با هرگونه شایعه پراکنی علیه فعالیت های قانونمند واحدهای تولیدی نیز به میدان می آید و برخورد قانونی لازم را خواهد داشت که این امر معنای حقیقی حمایت از تولید است.

به گزارش ایرنا رییس کل دادگستری کرمان در جمع دبیران و اعضای شورای حل اختلاف رفسنجان نیز اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۵۴ پرونده با صلح و سازش در رفسنجان، کشکوئیه و صفائیه مختومه شده است.