در این آموزش به خوبی با رپورتاژ آگهی آشنا شدیم و میتوانیم از این راه، متن مناسبی را برای انتشار آماده کنیم. با این وجود، در بسیاری از موارد دیده میشود عدم اثربخشی رپرتاژ آگهی در نهایت باعث هدررفت سرمایه خواهد شد به گونهای که بسیاری از کسب و کارها چنین روشی را برای تبلیغ، موثر نمیدانند. دلایل مختلفی را میتوان برای این موضوع در نظر گرفت اما به طور خلاصه باید گفت تهیه یک متن رپورتاژ آگهی مناسب با شرایط بالا نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار بالایی است تا متنهایی متناسب با هر رسانه به تولید برسند.
تاثیر مثبت رپورتاژ آگهی در سئو
از طرف دیگر خیلی از مردم تبلیغات شفاف و مستقیم را دوست ندارند و نمیخواهند محصول و خدمات به زور به آنها معرفی شود. پس بهترین روش این است که ابتدا یک سری محتوای مفید و ارزشمند به مخاطب ارائه شود و پس از اینکه آمادگی پیدا کرد، محصول و خدمات – باز هم به طور غیر مستقیم – به او معرفی شود. امروزه اکثر کسب و کارها به دنبال تولید محتوای تخصصی هستند، اما دانستن این که تولید محتوای تخصصی چیست و… رپورتاژ آگهی شما پس از انتشار، در صفحه اصلی رسانه مورد نظرتان درج خواهد شد.
مزایای استفاده از روش تبلیغاتی رپورتاژ آگهی چیست؟
برای جواب به این سؤال همانطور که در بخش قبل هم گفتیم، وبسایتهایی ایجاد شدهاند که با تولید و فروش رپورتاژ به کسب درآمد پرداختهاند. این وبسایتها انواع رپورتاژ را با قیمتهای مختلف به متقاضیان ارائه میکنند. برای آشنایی بهتر شما با این سایتها ما به معرفی و مقایسه قیمت و عملکردهای آنها میپردازیم. بهتر است تعداد بک لینکها در رپورتاژ بین ۳ تا ۵ لینک دائمی و قوی بوده و در استفاده از آنها اغراق نشود.
در چنین حالتی گوگل فرض میکند مطلب شما واقعاً مفید و معتبر بوده که دیگران به آن ارجاع دادهاند. برای کسب بهترین نتیجه، بسیار مهم است که مخاطبان آن رسانه مخاطب هدف شما هم باشند. البته پیشنهاد متمم این است که علاوه بر این دو دسته، رپورتاژ برای موسسات غیرانتفاعی و سازمانهای مردمنهاد (سمنها) هم به عنوان دستهبندی سوم در نظر گرفته شوند. چون رپورتاژ برای این دسته هم میتواند مفید باشد و مخاطبان را به کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کند. با توجه به حجم اخبار مرتبط با سرویسهای آپ، ما نیاز داشتیم رپورتاژها در سریعترین زمان ممکن انتشار داده شوند که پنل تریبون این امکان رو در اختیار ما قرار داد.
آیا مخاطب شما میخواهد مطلب تخصصی بخواهند و یا این مطلب باید در مورد یک موضوع عمومی باشد؟! پاسخ به تمامی این سوالات استراتژی تولید محتوای رپورتاژ را مشخص میکنند. به این نکته توجه داشته باشید تا زمانیکه استراتژی محتوا مشخص نشده است، شما نمیتوانید یک رپورتاژ موفق بنویسید. وقتی اعتمادسازی به بهترین شکل صورت بگیرد و تعداد کلیک ها روی لینک رپورتاژ آگهی افزایش یابد ، نظر گوگل به سایت شما جلب می شود و یک حال اساسی به رتبه سایتتان می بخشد.
در این مقاله راجع به اینکه رپورتاژ آگهی دقیقاً چیست و باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا کسبوکار شما را متحول کند صحبت خواهیم کرد. درس پنجم به مشتریمداری و جذب او اشاره دارد و خدمات مشتری نیز در همین درس توضیح داده میشود. درسهای هفتم و هشتم به اصول و فنهای برندسازی اشاره دارد و مفاهیم برندسازی و جایگاهسازی در همین دروس بیان میشوند. استراتژی پیام و مراحل تدوین آن مباحث اصلی درس نهم را تشکیل میدهند و ساخت تبلیغات نیز در درس دهم مورد بررسی قرار میگیرد. لحن و سبک روایت پیام از جمله مباحثی است که در درس یازدهم آموزش داده میشود و تقسیمبندی رسانه و درجه مداخله آن، مباحث درس دوازدهم را تشکیل میدهند.
در نتیجه، زمانیکه نرخ کلیک روی تبلیغات شما پایین باشد، فرصت مناسبی است تا از رپورتاژ آگهی کمک بگیرید. نتایج به این صورت بود که متن رپورتاژ آگهی، ۸۱ درصد فروش بیشتری داشت. این نشریه همچنین بیان کرد که خوانندگان ۵۰۰ برابر بیشتر تمایل دارند تا مطلب رپورتاژ آگهی را نسبت به تبلیغات معمول مطالعه کنند.
- به بیان دیگر، باید مطالب رپورتاژ آگهی خود را آنقدر مفید و جذاب و آموزنده بنویسید که اگر مخاطب آن را خواند و دیگر هم با شما کاری نداشت و به سراغتان هم نیامد، نکات بسیاری را آموخته باشد.
- یک گزارش مخصتر و مفید از برند شما که در آن چند عبارت برای سئو هدف گذاری میگردد.
- به این موضوع توجه داشته باشید که کلمات کلیدی دوم و سوم نباید تکرارشان بیشتر از یک درصد خرید رپورتاژ pbn (This Resource site) باشد.
- در کشور ما فعلاً چنین قوانینی به شکل جدی دنبال نمیشود و صیانت از حقوق کاربران – از این جنس و با این تعریف – در دستور کار قرار ندارد.
رپورتاژ اگهی چیست و نمونههایی را برای مثال بیاورید ؟ رپورتاژ آگهی-خرید رپورتاژ آگهی گلدلینک
در این روش، ابتدا نظر مخاطب جلب میگردد و پس از آن ذهن مخاطب در رابطه با یک مطلب خاص آماده میشود و در پایان و پس از ایجاد نیاز، خدمات مرتبط معرفی میشوند. بسیاری از کارشناسان سئو اثربخشی رپورتاژ آگهی را بسیار بیشتر از تبلیغات دیگر میدانند. در یکسری از وبسایتهای دولتی که زیر نظر یک ارگان هستند، امکان انتشار رپورتاژ آگهی وجود ندارد. حتی تبلیغات بنری هم با داشتن هزینه بسیار بالا هیچ ارزشی برای سئو سایت ندارند، چون فالو نخواهند بود. رپورتاژ آگهی یکی از شیوههای موفق ترویج محتواست و به شما کمک میکند کسبوکار خود را به جامعهی بزرگتری از مخاطبین معرفی کنید.