رشد تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401061209599/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7آنطور که محمد شیخ حسنی – سرپرست بانک توسعه تعاون – می‌گوید: مهم‌ترین هدف و راهبرد اصلی این نهاد مالی، حمایت از تعاونی‌ها است و تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها  ۷۷ درصد افزایش یافته است.

شیخ حسنی با اشاره به اختصاص خط اعتباری  ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای تعاونی‌ها می‌افزاید: سال گذشته با تفاهم نامه‌ای که با معاونت امور تعاون وزارت تعاون به امضا رسید خط اعتباری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی تعریف شد که از محل اعتبار پیش بینی شده،   تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی از هدف‌گذاری پرداخت ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاون برای سال ۱۴۰۱ خبر داده و می‌گوید: پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونگران از محل تفاهم‌نامه‌ها، قرارداد عاملیت با بخش صنعت و معدن، خدمات، گردشگری و میراث فرهنگی و مشاغل خانگی انجام شده است.

بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاسیس بانک توسعه تعاون با هدف تقویت بخش تعاون صورت گرفت. مطابق اساسنامه بانک توسعه تعاون ۷۰ درصد منابع بانک باید در قالب تسهیلات در اختیار تعاونی‌ها قرار داده شود.

از محل تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای تعاونی‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و تسهیلات پرداختی به تعاونی ها از رشد ۷۷ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایسنا، در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بانک توسعه تعاون به منظور حمایت از بخش تعاون تأسیس شد که مطابق اساسنامه باید ۷۰ درصد از  منابع اعتبارات خود را به بخش تعاون اختصاص دهد.

در همین راستا سال گذشته بیش از  ۲۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک اختصاص پیدا کرده و مصارف بانک در پایان سال از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است که حدود ۷۰ درصد این رقم به بخش تعاون  پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، شهریور ماه سال گذشته و در هفته تعاون، تفاهم نامه «اختصاص خط اعتباری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی با نرخ ترجیحی» میان معاونت امور تعاون وزارت کار، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون امضا شد و معاونت تعاون وزارتخانه اعلام کرد که خط اعتباری مذکور با همکاری بانک توسعه تعاون جهت سرمایه‌گذاری در بخش تعاون و تقویت تعاونی‌ها اختصاص یافته است.