رشته مهندسی معدن معرفی رشته گرایش ها بازار کار | industmini

مهندسان معدن از ابزارها و تجهیزات مختلفی از جمله رایانه، تجهیزات نقشه برداری و رادیوهای دو طرفه استفاده می کنند. مهندسان معدن که در محل معدن قرار دارند نیز باید از تجهیزات ایمنی از جمله محافظ چشم، کلاه سخت، دستکش و محافظ شنوایی استفاده کنند. این علاقه در بین بسیاری از ایرانی ها آن هم برای تحصیل در کانادا وجود دارد. مطالعه این بخش برای دانش آموزانی که در شهرها و در کوچه پس کوچه های شهرهای بزرگ فقط ساختمان دیده اند و بس و در دوره دبیرستان شاید برای یکبار هم به در ورودی یک معدن برده نشده اند بسیار عجیب است. نمی توان آنچه را یک معدنچی لمس کرده برای شما به خوبی بیان کرد گرچه همه گرایش های معدن منجر به کار در داخل تونل های تاریک و طولانی معادن نمی شود ولی به هر حال سعی داریم تا پایان کار بعضی از رشته ها را برای شما بیان کنیم.

به این دلیل که دارای سختی های زیادی است و فرد باید در این مواقع متحمل باشد. مهمترین موضوع برای موفق شدن در این رشته داشتن علاقه به طبیعت و توانایی در روبرو شدن با مسایل و مشکلات است. چون کار اکتشاف به گونه ای است که برخی اوقات در محیطی کاملاً دورافتاده انجام می گیرد. بنابرین باید فردی در این حیطه قدم بگذارد که توانایی وفق با طبیعت و زیبایی های آن و تحمل سختی های ناخواسته را داشته باشد. امر بعدی داشتن صبر و حوصله و روحیه ای خستگی ناپذیر در این کار است که بی شک بدون آن ها نمی توان به موفقیتی در این کار حاصل گشت. این معدن روباز در جنوب غربی شهر سالت‌لیک سیتی در ایالت یوتا قرار گرفته‌است به نام معدن مس کنی‌کات نیز شناخته می‌شود.

معرفی رشته مهندسي مواد

مدرک مهندسی معدن بیشترین فرصت های شغلی را در بریتانیا و دیگر کشورها به وجود می‌آورد. شما در تمام مراحل یک پروژه معدنی مشارکت خواهید داشت و قبل از ایجاد معدنی جدید، قابلیت حیات آن را ارزیابی کرده و به برنامه ریزی ساختار معدن کمک خواهید کرد. شما همچنین فرآیندهای تولید معدن را مدیریت و نظارت خواهید کرد و در فرآیند بسته شدن و بازسازی نهایی شرکت خواهید کرد.

مصاحبه دانشگاه شاهد ۱۴۰۲

مدارک مختلفی برای تحصیل در رشته مهندسی معدن وجود دارد که محبوب ترین آن ها شامل لیسانس مهندسی معدن (لیسانس یا کارشناسی)، لیسانس علوم (B.Sc. یا کارشناسی)، لیسانس فناوری (B.tech)، یا لیسانس علوم کاربردی (B.A.Sc.) در مهندسی معدن اشاره کرد. بسته به کشوری که قصد تحصیل در ان را دارید مدارک کارشناسی مجله خبری صنایع و معادن ارشد مهندسی معدن شامل کارشناسی ارشد M.Sc. هر ساله بسیاری از علاقه مندان به رشته مهندسی معدن برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اپلای می کنند. رشته مهندسی معدن برای اپلای در خارج از کشور شرایط خاصی را می طلبد که دانستن آن ها به روند اپلای و پذیرش شما در دانشگاه مورد نظرتان کمک می کند.

  • دقت داشته باشید که فعالیت های ناشی از تخصص و مهارت های مربوط به مهندسی معدن تاثیر بسیار زیادی روی درآمدهای دولت های بزرگ نیز دارد و به همین دلیل فارغ التحصیلان این رشته از نظر جایگاه اجتماعی در جایگاه فوق العاده ای قرار می گیرند.
  • تخصص ها و مهارت های فارغ التحصیلان گرایش مکانیک سنگ در مهندسی معدن علاوه بر مسائل مربوط به این رشته برای بحث صنعت نفت و حفاری های مربوط به آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از تکنیک ها و ابزارهای پیشرفته برای شناسایی معادن مختلف در سطح زمین استفاده می‌شود که برای استفاده از این تکنیک ها نیاز است تا آموزش های حرفه ای در مجامع دانشگاهی و علمی تدریس شود.
  • معدن در کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری معدن نامیده می‌شود و یک گرایش با عنوان استخراج معادن زیر زمینی دارد.
  • رشته مهندسی معدن شاید رشته ای بسیار کاربردی و پر درآمد به حساب بیاید، اما در عین حال سختی خود را نیز به همراه دارد.

مجموعه عملیاتی که باعث می‌شود تا ماده معدنی دارای مشخصات یاد شده شوند، فرآوری مواد معدنی نام دارد؛ لذا در پایان منجر به تولید محصولاتی خواهد شد که یا مستقیماً قابل عرضه در بازار و یا آماده برای دیگر عملیات متالوژیکی و صنعتی هستند. رشته فرآوری مواد معدنی، آموزش افرادی را به عهده دارد که بتواند در قسمت‌های مختلف عملیات فوق فعالیت کنند. اصول استخراج معدن، برداشت زمین‌شناسی، کانی‌شناسی توصیفی، سنگ‌شناسی، کارتوگرافی و کاربرد عکس‌های هوایی، کانی‌شناسی نوری، مینرالوگرافی، زمین‌شناسی ایران، تجزیه مواد معدنی، ژئوفیزیک اکتشافی، حفاری اکتشافی، چاه‌پیمایی، ژئوشیمی اکتشافی، ژئوتکنیک، آب‌های زیرزمینی، نقشه‌برداری معدنی، ارزیابی ذخایر معدنی. ذخایر معدنی بسیاری در ایران وجود دارد که شامل مس، سنگ های ساختمانی وقیمتی، روی، قلع، اورانیوم، سرب، طلا و زغال سنگ می باشد.

http://alfaromeoblog.ir