دیّر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار به قطر است

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های یاد شده شامل آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر، لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با حجم ۳۳۰ هزار مترمکعب، احداث چهار پست اسکله رمپ و احداث پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر است.

شکیبی نسب، اظهار کرد: بهره‌برداری از قایق طناب‌گیر همیار ۳ و اتمام تعمیرات ساختمان ناوتکس از دیگر پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت است.

محمدی‌زاده افزود: امید است در زیرساخت‌های های بندر برای صادرات به قطر ، بحرین و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس توسعه موردنیاز محقق شود.

به‌گفته شکیبی نسب ، در هفته دولت همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه با ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی افزود: پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت شامل بهره‌برداری از گیت موقت ورودی و خروجی مجتمع بندری نگین، اتمام تعمیرات اساسی باشگاه بدن سازی خلیج فارس بندر، اتمام تعمیرات اساسی مخزن هوایی ۱۰۰ مترکعبی و اتمام تعمیرات اساسی میهمان‌سرای صدف اعتبار است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401060604872/%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر عمده هدف اصلی اجرای این پروژه ها تسهیل در امر صادرات و واردات  بندر دیر و بویژه صادرات به کشور قطر دانست.

شکیبی نسب، در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: همزمان با هفته دولت افتتاح و عملیات اجرایی ۱۲ پروژه با اعتبار  سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان آغاز شده است که مجموع این پروژه‌ها برای ۷۵۹ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

احمد محمدی زاده با اشاره به لزوم استفاده از باید از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه‌داران دیری برای جهش اقتصادی و تولید و اشتغال افزود: بندر دیر نزدیک‌ترین بندر ایران برای مبادلات تجاری بین ایران و قطر است که زیرساخت‌های آن باید به خوبی توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه بندر دیر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار کشور به قطر است، ادامه داد: در سفر تجار قطری به ایران نیز نگاهی ویژه به بندر دیر داشتند که این موضوع اهمیت این بندر را دوچندان کرده است.

محمد شکیبی نسب نیز در این مراسم اظهار کرد: چهار پست اسکله رمپ بندر دیر به طول ۱۲۹ متر و با یکهزار میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث خواهد شد.

وی گفت: پایانه بندری و محوطه ‌سازی بندر دیر نیز به مساحت ۳هکتار و با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث می‌شود.

احمد محمدی زاده روز یکشنبه در مراسم عملیات اجرایی ۲ پروژه بندری در بندر دیر شامل احداث ۴ پست اسکله رمپ و پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر گفت: این شهرستان در کنار همه ظرفیت‌های خود در حوزه شیلات، تجارت و بازرگانی ظرفیت‌های جدیدی پیدا کرده است که باید نگاه ویژه به آن شود.

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: بندر دیّر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار کشور به قطر است.

وی عنوان کرد: ظرفیت جدید بندر دیر در سواحل این بندر تا بردخون رقم خواهد خورد تا واحدهای پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در این محدوده احداث و راه‌اندازی شود.