دو سناریوی صنعت خودرو از دید معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با و بدون برجام

وی گفت: نباید صنعت خودرو در ایران را یک صنعت ۵۰ ساله بدانیم چرا که این صنعت در دهه ۶۰ به دلیل جنگ تحمیلی در عمل تعطیل بود و در واقع می‌توان گفت خودروسازی ایران مربوط به ۲۵ سال پیش است.
معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با بیان اینکه باید در مسیر هم افزایی پلتفرم ها تلاش کرد، گفت: هم‌افزایی یعنی اینکه خودروسازان یک کشور یک مجموعه تأمین داشته باشند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84857907/%D8%AF%D9%88-%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88-%D9%86%D9%82%D9%84-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، “منوچهر منطقی” با حضور در رویداد روایت صنعت تحول خودرو با ارائه مباحث تخصصی و آموزشی در مورد معنای دانش بنیانی شدن صنعت خودرو و همچنین رویکرد وزارت صمت در خصوص خودروی آینده،به ترسیم افق پیش رو در حوزه این صنعت پرداخت.

منطقی ادامه‌داد: در صورت امضای برجام می‌توانیم با کمک شرکای اروپایی به این صنعت کمک کنیم و در غیر این صورت یک سناریو داخلی داریم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تاثیر تحریم ها یا عدم آن در آینده این صنعت، گفت: ما در این خصوص دو سناریو طراحی و همه امکان ها را بررسی کرده ایم.