درآمدزایی ۴۶ میلیارد تومانی گمرک استان سمنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سعدالدین روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه ابراز داشت: ارزش ریالی کالای صادراتی از شهریور سال گذشته تا تیر امسال ۷۱ میلیون دلار و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافت.
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: صادرات  از مبدا گمرک استان از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نسبت به واردات پنج برابر شد.
وی ادامه داد: ۱۲۷‌هزار تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون دلار از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال از استان سمنان صادر شد.
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال هفت‌هزار تن کالا به ارزش هشت‌میلیون و هشت هزار دلار از گمرک استان سمنان ترخیص شد.
وی بیان کرد: تراز تجاری از محاسبه اختلاف میان ارزش صادرات و واردات در یک دوره زمانی معین به دست می‌آید و اگر ارزش صادرات نسبت به واردات آن بیشتر باشد، آن استان  دارای مازاد تجاری یا تراز تجاری مثبت است، اگر استانی بیشتر از ارزش صادرات خود واردات کند، دارای کسری تجاری یا تراز تجاری منفی است و اکنون تراز تجاری استان به برکت دولت سیزدهم مثبت است و پنج برابر افزایش یافته است.
وی یادآور شد: سیم و کابل، هیدروکربن سبک و سنگین، مواد شوینده، مواد خواراکی، لوازم خانگی، روغن‌های تصفیه شده، مواد معدنی مانند پارافین مایع  از جمله کالاهای صادراتی استان سمنان است.
وی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال ۲۷ کشور دنیا مانند عراق، افغانستان، روسیه، امارات متحده عربی و ژاپن مقصد کالاهای صادراتی استان سمنان بود.
مدیرکل گمرک استان سمنان خاطرنشان کرد: ۵۶ درصد افزایش ارزش کالاهای صادراتی استان و ۱۶ درصد کاهش وزن کالاهای صادراتی از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال ثبت شده است.
وی ادامه داد: تولید نوعی گاز تصفیه کننده لوله اگزور از جمله موارد صادراتی استان سمنان به ژاپن است.
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: درآمدزایی گمرک استان از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۰ درصد افزایش داشت و مسال به  درآمد زایی ۳۸ میلیارد تومان رسید.

درآمدزایی ۴۶ میلیارد تومانی گمرک استان سمنان در دولت سیزدهم

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۱۵۸ پرونده به ظن قاچاق به ارزش ۲۳ میلیارد تومان از ابتدای امسال تا پایان مرداد امسال تشکیل شد.
وی افزود: کالاهایی مانند دخانیات، لوازم آرایشی، پارچه، پوشاک، ماینر از جمله کالاهای به ظن قاچاق از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال بود.
سعدالدین ادامه داد: ۲۷ سازمان در انجام تشریفات گمرکی و روند اداری نقش دارند و گاهی علت ماندن برخی کالاها در انبارهای گمرک به دلیل تکمیل نشدن روند اداری و دریافت مجوزهای گمرکی است.
وی بیان کرد: کالا حداکثر چهار ماه می‌تواند در گمرک به دلیل تکمیل روند اداری بماند و بعد از این مدت کالا متروکه تلقی می‌شود.
سعدالدین بیان کرد: تشریفات صادرات در گمرک کمتر از ۲ ساعت انجام می‌شود و گاه برای واردات کالا گرفتن مجوز بهداشتی، بررسی استانداردها زمان بر است.
مدیرکل گمرک استان سمنان تصریح کرد: پنج یا ۶ انبار کالای اختصاصی گمرک در نزدیکی واحدهای تولیدی استان سمنان ایجاد شده که ایجاد این انبارهای اختصاصی و تخلیه بار در این انبارها، کمک کننده به بخش تولید در کاهش هزینه‌های حمل و نقل است.
وی یادآور شد:  از شهریور سال گذشته تا تیر امسال ۸۶ قلم کالا به ۵۸ کشور از گمرک استان سمنان صادرات شده است.

کاهش هزینه صادر کنندگان با تفویض اختیار گمرکی به استان‌ها

تشکیل ۱۵۸ پرونده به ظن قاچاق در استان سمنان از ابتدای امسال

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: کاهش هزینه صادر کنندگان با تفویض اختیارات گمرک به استان‌ها از دستاوردهای دولت محسوب می‌شود و اکنون در استان سمنان این قانون اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به تفویض اختیارات به گمرک استان‌ها، کامیون‌های معمولی برای صادرات محصولاتی مانند گچ امکان‌پذیر شده که موجب مدیریت هزینه شده است.
وی تصریح کرد: تمامی کامیون‌هایی که در استان سمنان با توجه به تفویض اختیار  می‌توانند در زمینه حمل برخی کالاهای صادراتی اقدام کنند.
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۸۰درصد کالاهای صادراتی استان سمنان بازدید در محل است و  فقط هیدروکربن سبک و سنگین بازدید در گمرک انجام می‌شود که این اقدام در راستای حمایت از تولید و تسریع در انجام روند اداری است.
وی با بیان اینکه تخصیص کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان مصوبه سفر رئیس جمهور محقق شده است، افزود: تخصیص کد گمرکی در زمینه تقویت تولید، اشتغال‌آفرینی و توسعه استان در تحقق تعهد رشد اقتصادی موثر است.
سعدالدین تصریح کرد: از جمله مزایای گمرک منطقه ویژه اقتصادی می‌توان به صادرات کالا به صورت مستقیم به خارج از کشور در منطقه است.
وی افزود: ماشین‌آلات وارداتی خط تولید در منطقه ویژه اقتصادی مشمول عوارض و مالیات نمی‌شود و برای جلوگیری از قاچاق محل گمرک محصور و به وسیله کارشناسان نظارت و بازرسی می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84869067/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DB%B4%DB%B6-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85درآمدزایی ۴۶ میلیارد تومانی گمرک استان سمنان در دولت سیزدهم