دانش آموختگان دکتری برگزیده برای جذب در بنگاه های اقتصادی کشور حمایت می شوند

وی به مشمولین این طرح اشاره کرد و یادآور شد: دانش‌آموختگان مقطع دکتری برگزیده که بیش از دو سال از زمان دانش ­آموختگی آنان نگذشته و به صورت تمام وقت در نهاد میزبان قادر به همکاری هستند، مشمول این طرح هستند.

دانش آموختگان دکتری برگزیده برای جذب در بنگاه های اقتصادی کشور حمایت می شوند

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، عباس ابراهیمی افزود: این محققین در صورت داشتن شرایط مورد نظر علاوه بر استخدام یک ساله در واحد صنعتی به عنوان پژوهشگر پسادکتری نیز شناخته شده و گواهی‌های مربوطه را از دانشگاه‌های ناظر و همکار دریافت می کنند.

به گفته ابراهیمی، این محققان در صورت داشتن شرایط مورد نظر علاوه بر استخدام یک ساله در واحد صنعتی، به عنوان پژوهشگر پسادکتری نیز شناخته شده و گواهی‌های مربوطه را از دانشگاه‌های ناظر و همکار دریافت می کنند.

وی در توضیح بیشتری بهبود شرایط بنگاه‌های اقتصادی کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: افزایش بهره‌وری یک ضرورت جدی جهت پیشرفت کشور است که در سایه استفاده از علم و دانش روز و حضور متخصصان در مراکز تحقیق و توسعه صنایع، محقق می شود.

وی ادامه داد: همچنین حداقل ۵۰ درصد حقوق پذیرفته‌شدگان (حقوق استادیار پایه ۱ دانشگاه تهران) باید توسط نهاد میزبان تامین شود و از سوی دیگر، عقد قرارداد و امور حقوقی و پرسنلی مربوطه نیز بر عهده این نهاد خواهد بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84856014/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%AE%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

معاون سرآمدان بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: این طرح شامل تمامی رشته­ های دانشگاهی است و تعداد پذیرش در حوزه ­ها و شاخه­ های تخصصی با توجه به نیاز و اولویت‌های ملی و یا نهاد میزبان، مشخص می شود. پیشنهاد فعالیت‌های یک ساله تحقیق و توسعه داوطلبان باید به تایید نهاد مذکور و دانشگاه همکار برسد و امکان تمدید طرح برای دوره یک ساله دوم براساس ارزیابی گزارش عملکرد وجود دارد.

معاون سرآمدان بنیاد ملی نخبگان به امضای توافقنامه «تقویت تحقیق و توسعه در صنعت و جامعه با بهره‌گیری از توان دانش‌آموختگان دکتری برگزیده» میان بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این موافقت‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ملی نخبگان با حمایت مالی، از جذب و بکارگیری دانش‌آموختگان دکتری برگزیده در  بخش های تحقیق و توسعه‌ی صنایع، بنگاه‌های اقتصادی، دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی اقتصادی کشور حمایت می‌کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه نهادهای میزبان باید درخواست­ های خود را به صورت سالانه و بر اساس فرمت مورد نظر به کمیته مشترک (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ملی نخبگان) اعلام کنند، یادآور شد: نهاد میزبان موظف است با دانشگاه محل تحصیل دانش آموخته برای حضور یک استاد ناظر طرح موافقت کند.