جزئیات ثبت رکورد جدید مصرف ترافیک داخلی

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با وجود افزایش قابل توجه حجم ترافیک مصرفی داخلی، در روند فعالیت سکوهای داخلی هیچگونه مشکل رخ نداد و کاربران از نحوه ارایه خدمات این سکوها رضایت داشتند.

لاجوردی تصریح کرد: به دلیل استفاده کاربران از سکوهای داخلی برای مشاهده بازی های جام جهانی، ترافیک داخل کشور رکورد زد و در ساعت ۲۳ و سه دقیقه، هشتم آذر امسال و در جریان بازی ایران و آمریکا در جام جهانی، ترافیک IXP که بخشی از ترافیک شبکه داخلی کشور است رکورد ۴.۲ ترابیت بر ثانیه را ثبت کرد که تا به حال چنین رکوردی را در شبکه کشور نداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، امیر لاجوردی -مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- اظهار کرد: طی ماه های گذشته، همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها تمام تلاش شان را کردند که زیرساخت های ارتباطی لازم را برای مسابقات جام جهانی فراهم کنند تا مردم به صورت برخط از طریق سکوهای نرم افزاری، بتوانند مسابقات را به صورت زنده مشاهده کنند. بنابراین در سه لایه دسترسی، تجمیع و هسته شبکه، تلاش شبانه روزی برای افزایش زیرساخت ها در بخش های مختلف صورت گرفت تا مردم در مشاهده آنلاین و زنده مسابقات دچار مشکل نشوند.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی همچنین از ثبت رکورد دیگری خبر داد و افزود: رکورد دیگری در ترافیک سکوهای داخلی داشتیم و برای نخستین بار یک سکوی داخلی پخش ویدئو توانست ترافیک بیش از ۲.۵ ترابیت بر ثانیه تولید کند که رکورد جدیدی است که در تاریخ ICT کشور تاکنون رخ نداده بود.

معاون وزیر ارتباطات با ارایه این توضیح که ترافیک شبکه داخل فقط شامل ترافیک مربوط به IXP نیست، گفت: در لحظه فوق، عملاً میزان مصرف ترافیک داخلی از ۶ ترابیت بر ثانیه فراتر رفت تا رکورد جدیدی به ثبت برسد که در گذشته نه تنها در شبکه داخلی بلکه در شبکه بین‌الملل ما شاهد چنین ترافیکی نبوده‌ایم.

لاجوردی رکورد قبلی مصرف ترافیک داخلی را مربوط به زمان برگزاری بازی ایران و انگلیس در روز دوشنبه ۳۰ آبان امسال دانست و تصریح کرد: در زمان برگزاری بازی ایران و انگلیس، رکورد ترافیک شبکه داخل به بالای ۵ ترابیت رسیده بود و این رکورد در IXP نیز تقریبا ۳.۵ ترابیت بود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401090906307/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C

بنابر این گزارش، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سه شنبه شب برای پایش و رصد وضعیت پوشش ارتباطی کشور به مرکز انقلاب شرکت ارتباطات زیرساخت رفت که امیر لاجوردی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات و محمد امین آقامیری رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، او را همراهی می کردند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با اعلام ثبت رکورد مصرف بیش از ۶ ترابیت بر ثانیه ترافیک در شبکه داخلی کشور، از ثبت این رکورد در جریان برگزاری بازی ایران و آمریکا در جام جهانی خبر داد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که سطح ترافیک شبکه به صورت قابل قبولی افزایش پیدا کرده و میزان اشباع در شبکه به حداقل میزان خودش نسبت به گذشته رسیده است، افزود: امسال برای نخستین بار به توزیع محتوا در شهرستان ها و IXP ها پرداختیم تا مردم سراسر کشور به صورت محلی بتوانند بازی های جام جهانی را مشاهده کنند و برای دریافت تصاویر از طریق سکوهای نرم افزاری، ارسال درخواست آنها به تهران کاهش یابد که برای این منظور علاوه بر تهران در چهار مرکز استان دیگر، کار توزیع محتوا انجام شد تا با سرعت و کیفیت بالاتر، محتوا به دست کاربران برسد.