تولید فراورده‌های نفتی کاهش نیافته است – ایسنا

وی با بیان اینکه ۹ پالایشگاه عضو این انجمن بوده و به‌جز پالایشگاه آبادان سایر پالایشگاه‌ها عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت هستند،   اظهار کرد: این انجمن مصوباتی در خصوص سیاستگذاری ها و ارائه خدمات دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پالایشگاه ها افزایش کیفیت را در دستور کار دارند،   گفت: چند پالایشگاه نیز به دنبال امضای قرارداد هستند و۷۰ درصد پروژه ها به بهره برداری رسیده است.

دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: تولید فرآورده‌های نفتی در سال جاری کاهش نیافته است و بنزین باکیفیت درپالاشگاه‌های کشور با استانداردهای یورو ٤ و ۵ تولید می‌شود.

دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با تاکید بر اینکه برای تامین خوراک مینی‌ریفاینری ها دولت موظف است خوراک موردنیاز را تامین کند،   گفت: دریافت بنزین پیرولیز را از پتروشیمی ها تکذیب می کنیم و این مساله ارتباطی با صنعت پالایش ندارد.

به گزارش ایسنا، ناصر عاشوری امروز در نشستی خبری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ هیچ کاهش تولید فراورده نداشته ایم و ظرفیت پالایشگاه ها ۲.۲ میلیون تن است به گونه ای که پالایشگاه ها با تمام ظرفیت کار می کنند،   اظهار کرد: تولید روزانه بنزین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر بوده وتولید گازوییل نیز ۱۰۰ میلیون لیتر در روز است.

عاشوری با بیان اینکه وظیفه اصلی این شرکت ها،   تولید ۶ محصول اصلی مانند بنزین و گازوییل و ۴۱ فرآورده دیگر است،   گفت: در طول سال برخی پالایشگاه ها باید اورهال شوند که با برنامه ریزی پالایش و پخش این کار انجام می شود،   در هر اورهال ۲۵ هزار قطعه راتعویض می‌کنیم که ۷۵ درصد این قطعات از داخل کشور تامین می شود.

عاشوری با بیان اینکه  اکنون پالایشگاه های کشور بیش از ظرفیت اسمی کار می کنند،   گفت: اگر سیاست‌های بهینه سازی اتفاق نیفتد در ابتدای سال ۱۴۰۲ ایران وارد کننده بنزین خواهد شد.

دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با تاکید بر اینکه عرضه کالاهای ویژه در بورس برای ایجاد وحدت رویه نرخ هامشخص است،   گفت: کم فروشی،   گران فروشی و دامپینگ ممنوع است و همه پالایشگاه ها مقید به اجرا هستند تا بازار دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه در ماه های آینده یک گردهمایی با معاون ریاست جمهوری برگزار خواهیم کرد و جایگاه شرکت های پالایشی و نقش وحمایت آنها از شرکت های دانش بنیان مشخص خواهدشد،   گفت: در تلاش هستیم تا ۲۵ درصد باقی‌مانده را از شرکت های دانش بنیان تامین کنیم و به تولید انبوه و صادرات برسیم.

دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت ادامه داد: این سیاست وجود داشته و در سال های اخیر استفاده از تولیدات شرکتهای دانش بنیان تقویت شده،   شرکت های پالایشگاهی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خرید نقدی و ثبت سفارش خواهند داشت.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401052417650/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA