توسعه خطوط ارتباطی با تعرفه گذشته امکان پذیر نبود

مدیر مخابرات منطقه مازندران هزینه نگهداری هر خط تلفن را حدود ۳۰هزار تومان اعلام کرد و گفت: اخذ مبلغ ۱۰هزار تومان با وجود هزینه نگهداری ۳۰هزار تومان  برای یک خط تلفن حتی پوشش تامین هزینه سرقت در سال را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه دراجرای طرح توسعه خطوط ارتباطی حدود ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری USO در نقاط محروم مازندران اجرایی شد، خاطرنشان کرد: اصلاح تعرفه تلفن ثابت و اجرای آن مزایای بسیار زیادی برای مازندران دارد. ابتدا به مشترک امکان استفاده رایگان از تلفن ثابت به میزان ۴۴۴۴ دقیقه از تلفن ثابت به ثابت و ثابت به همراه اول را می‌دهد. این اقدام هزینه تلفن ثابت را ۱۵ تا ۲۰ برابر از هزینه تلفن همراه ارزان‌تر می‌کند.

نوروزی با اشاره به اینکه اصلاح نکردن تعرفه تلفن ثابت امر توسعه و نگهداری شبکه‌های ارتباطات را با چالش جدی مواجه کرده است، یادآور شد: تأمین تجهیزات حداقلی برای شرکت مخابرات با مشکل جدی مواجه شده بود به همین دلیل اصلاح تعرفه ضرورت داشت.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات مخابرات منطقه مازندران، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۷۵ سایت جدید در استان نصب و۳۰۵ سایتG۴ در استان راه‌اندازی شده است.

علی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فرایند اصلاح تعرفه ثابت شرکت مخابرات به صورت فعلی، اظهار کرد: در ۱۳ سال گذشته هیچ‌گونه افزایش تعرفه‌ای در تلفن ثابت اعمال نشد که این امر عملا توسعه ارتباطات را در کشور با چالش جدی مواجهه کرده است.

وی افزود: با توجه به زیان‌های هنگفتی که شرکت مخابرات متقبل شد در تابستان ۱۴۰۰ شورای رقابت تعرفه تلفن ثابت برای استان تهران را به مبلغ ۲۰ هزار تومان به ازای ۴۴۴ دقیقه مکالمه رایگان و برای مراکز استان‌ها مبلغ ۱۵ هزار تومان به ازای۳۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و در شهرستان‌ها به مبلغ ۱۰ هزار تومان به ازای ۲۶۰۰ دقیقه مکالمه رایگان را مصوب کرد تا بخشی از هزینه‌های مخابرات را پوشش دهد.

این مسئول تصریح کرد: به لحاظ افزایش چندین برابری نرخ دلار، تجهیزات مخابراتی و نیز حل مشکلات و معضلات شرکت مخابرات تنها راه بهبود کیفیت نگهداری شبکه‌های موجود و توسعه سیستم‌های مخابراتی با اصلاح تعرفه امکان پذیر است که مصوبه آن هم ابلاغ شد.

ایسنا/مازندران مدیر مخابرات منطقه مازندران با اشاره به اینکه اصلاح نکردن تعرفه تلفن ثابت امر توسعه و نگهداری شبکه‌های ارتباطات را با چالش جدی مواجه کرده است، گفت: تأمین تجهیزات حداقلی برای شرکت مخابرات با مشکل جدی مواجه شده بود به همین دلیل اصلاح تعرفه ضرورت داشت.

نوروزی به اجرا و توسعه ارتباطات و پایداری شبکه ارتباطی پروژه پروتکشن استانی در غرب و شرق مازندران به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر اشاره کرد و افزود: فیبرنوری برای تعداد ۱۸۳ سایت همراه اول اجرایی شد تا تکنولوژی G۴را اجرایی کند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401092416148/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%AE%D8%B7%D9%88%D8%B7-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%AF