تخصیص ردیف اختصاصی به چهار سایت شیلاتی خاویار در رومشکان

مسکنی بر ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کشاورزی زیتون و انار در شهرستان تاکید کرد و با بیان اینکه ۱۳۰۰ کامیوندار در این شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: برای ایجاد مجتمع‌های بومگردی در شهر چغابل، تسهیلات آن را تامین خواهیم کرد.

ایجاد بازار دام یا دام شهر به منظور صادرات دام منطقه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ۸۰۰ هکتار زمین و کشت مزارع زیتون و پسته در حاشیه سیمره که ۲۰ روستا از آنها منفعت می‌برند تحت عنوان پروژه‌های بزرگ شهرستان حمایت می‌کنیم، در این راستا طرح‌ها را ارائه دهید تا ردیف بودجه‌ای مستقل برای آنها قرار دهیم و جزو طرح‌های پیشران در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه امکان احداث طرح پشم‌ریسی وجود دارد، افزود: هر گوسفند بین ۱.۵ تا ۲ کیلو پشم دارد، با وجود ۱۳۰ هزار دامی که در این شهرستان وجود دارد می‌توان این طرح را سازماندهی کرد تا بتوانیم در این شهرستان ظرفیت ایجاد کنیم.

ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کشاورزی زیتون و انار در شهرستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امکان ایجاد طرح خوراک دام با استفاده از دامداران منطقه و دانش تعاونی عشایری شهر سمنان وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ترک تشریفات می‌توان تعاونی توسعه عمران شهرستان رومشکان ایجاد کرد، اظهار کرد: براساس قانون، دولت می‌تواند از آن حمایت کند و افراد آورده خود را اعلام کند و دولت نیز حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به ایجاد تعاونی‌ها و کسب و کارهای تعاون محور اشاره و اضافه کرد: یکی از پروژه‌ها، توسعه شیلات در شهرستان رومشکان است که هم‌اکنون چهار سایت شیلاتی به ظرفیت ۴۰۰ تن خاویار وجود دارد و از این پروژه‌ها حاضریم حمایت کنیم و ردیف اختصاصی خاص برای آنها در نظر بگیریم.

مسکنی در ادامه با بیان اینکه ضعف فرهنگ کار در این شهرستان وجود دارد و پیشران توسعه و اشتغال مردم هستند نه دولت، افزود: در تورم ۴۰ درصد گرفتن وام ۱۸ درصد سود محسوب می‌شود.

ایسنا/لرستان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص ردیف اختصاصی خاص به چهار سایت شیلاتی به ظرفیت ۴۰۰ تن خاویار در رومشکان خبر داد.

پیشران توسعه و اشتغال مردم هستند

وی گفت: تشکیل شرکت تعاونی جمع‌آوری شیر در شهرستان رومشکان زده شود چراکه فروش قراردادی شیر برای کارخانه پگاه لرستان وجود دارد که این امر شدنی است و پگاه نیاز به شیر دارد.

تعاونی بر تامین نیاز باغداران پسته و زعفران‌کاران  در قالب تعاونی تاکید کرد و با بیان اینکه تعاونی‌های کامیون‌داران و آب‌بران حاشیه رود سیمره ایجاد شود، گفت: تا دهه فجر باید ده پروژه را افتتاح کنیم و برای عید کارهای زیرساختی را انجام دهیم.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401092920189/%D8%AA%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%B5-%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%81-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86

ایجاد تعاونی‌ها و کسب و کارهای تعاون محور

مسکنی با اشاره به اینکه یک سری طرح‌ در شهرستان وجود دارد که چرخه ارزش را تکمیل می‌کند که یکی ایجاد بازار دام یا دام شهر به منظور صادرات دام منطقه است،  عنوان کرد: این دام شهر می‌تواند به تامین دام سبک شهرهای جنوبی کشور کمک کند.

مهدی مسکنی امروز ۲۹ آذر ماه در جلسه بررسی وضعیت اقتصادی شهرستان رومشکان، اظهار کرد: اولین پروژه اولویت‌دار، جاده روستایی حاشیه سیمره است که به عنوان پیشران در نظر گرفتیم و باید با رویکرد جهادی آن را حل کنیم و یا در ردیف بودجه سال آینده قرار دهیم.